Manapság egyre csak szaporodnak az átcímkézett Toyoták, ez nem is vitás. A Suzuki-jelvényes RAV4, illetve Corolla kombi után olyan hírek érkeztek, miszerint a hibrid meghajtású Yarisból is készülhet klónozott változat – ezúttal Mazda logóval.

A Toyota említett kisautóját Franciaországban gyártják, minden bizonnyal a mazdásított modell is ugyanazon a soron készül majd. A lépés logikus, egyben kitűnően illusztrálja az aktuális európai szabályozások visszásságát: a gyártók kénytelenek az eleve takarékos, alacsony környezeti lábnyommal rendelkező, ellenben hasznot már alig hozó autóikat további költséges technikával felszerelni. Ezzel válnak egyre drágábbá és egyre kevésbé elérhetővé a kisautók.

Nem éri meg hibrid hajtásláncot fejleszteni a kisautóba, pedig szükség van rá

A Mazda is a széndioxid-kibocsátási kvóták miatt volt kénytelen alternatív megoldást keresni. Az ügylet nyertese összességében a Toyota lehet, hiszen a fejlesztési költségeket még nagyobb darabszám között tudja szétosztani, így gyakorlatilag mindkét félnek megéri ilyen jellegű üzletet kötni, s végső soron megosztani a terheket.

A Yaris-alapú Mazda logikusan a Mazda2 helyét vehetné át, de nem feltétlen ennyire egyszerű a helyzet. Bár a modellt 2014 óta gyártják, és a Toyotától kölcsönzött utód a Mazda kiszivárgott prezentációja alapján „két éven belül” érkezhet, nem kizárható, hogy egy darabig egymás mellett fut majd a két típus. Valójában még az autó neve is kérdéses. Bárhogy is lesz, a diesotto erőforrás megjelenésére nem számíthatunk a legkisebb Mazdában.

Képzeljük el Mazda-emlémával a Toyota kisautóját

A két japán gyár együttműködése egyébként nem újkeletű. A Mazda2 szolgált ugyanis az amerikai piacon árult Yaris alapjául, és nem feledkezhetünk meg a két cég közös villanyautós fejlesztéseiről sem.