A városi minik piaca hazánkban finoman szólva sem virágzik, pedig a gyártók erről a kategóriáról sem feledkeztek el. Erre kiváló példa az új Kia Picanto, melynek jelenlegi csúcsváltozatát Vajda kolléga már korábban próbára tette. Ezúttal azonban egy jóval józanabb kivitelben járt nálunk az apróság, méghozzá a kisebbik, 1-literes, háromhengeres szívómotorral. Add a comment

Egy Peugeot, ami tulajdonképpen Opel. Avagy egy Opel, ami tulajdonképpen Peugeot. Megérkezett tesztünkre az Opel Crossland X, amely a villámos gyártó első terméke, amely a franciák hatékony inputjával mutatkozott be, a Peugeot 2008 alapjain feléledve. A modell pedig alaposan megkavarja a viszonyokat, erős kettős, sőt hármas küzdelmet hozva.

Add a comment

Elegancia, dinamizmus és kifinomultság: talán ez az a három jelző, ami leginkább illik a Mercedes-Benz kupéira, legyen szó a legkisebb C-osztályról vagy éppen a legnagyobb S-osztályról. Ezúttal azonban a középső testvér, az E-osztály járt nálunk, méghozzá AMG változatok híján egyelőre a legerősebb, 400-as jelzésű hajtáslánccal. Egy rövid ideig mi is arisztokratának érezhettük magunkat.

Add a comment

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Múlt pénteken az Autó Pulton három Porschéről is olvashattak, amelyekkel a legutóbbi hazai tesztvezetés alkalmával sikerült közelebbi barátságot kötnünk, azonban cikkünk végén megígértük, hogy ez még közel sem minden, ugyanis három izgalmas típus még a tarsolyunkban maradt, hiszen összesen 6 érdekes Porsche modell kipróbálására volt lehetőségünk.

Add a comment

Noha az olcsó autó mindig is slágertermék lesz, a marketingesek figyelme immáron a SUV és crossover piacon pihen. Ennek ellenére bizonyos márkák kínálatából sosem fognak kikopni az elérhető árú szedánok, amelyek Közép-Európában például töretlen népszerűségnek örvendenek. Ebből a kategóriából került ki aktuális tesztalanyunk, a dízelmotorral takarékoskodó Citroёn C-Elysée. Add a comment

A prémium márkák kínálatában kifejezetten nagy keletje lehet a konnektoros hibrid hajtásláncoknak, hiszen ebben az árkategóriában már nem jelent túl nagy plusz kiadást megfizetni ezeket a modern megoldásokat. Tudja ezt a BMW is, és tökéletes érzékkel, pozicionálással és árazással mutatja be sorra konnektoros hibridjeit az iPerformance sorozat keretein belül. Nemrég legújabb ilyen típusuk, a BMW 530e iPerformance járt nálunk, hogy bizonyítsa, a dízeleknek – sőt, lassan a normál benzineseknek is – hamarosan leáldozik a csillaguk.

Add a comment

Mondanom sem kell, mindig nagyon örülünk, amikor a Porsche tesztvezetésre invitál bennünket. Minden bizonnyal érthető az öröm, hiszen hiába vezetünk nap mint nap jobbnál jobb autócsodákat, ilyen különlegességekhez bizony ritkán van alkalmunk, főleg hazai körülmények között. A héten pont egy ilyen Porsche menetpróbához volt szerencsénk, ami ráadásul festői környezetben zajlott, hiszen az alcsútdobozi Pannonia Golf & Country-Clubnál sorakoztak fel a kivétel nélkül fantasztikus négykerekűek, arra várva, hogy alaposan próbára tegyük őket. Persze meg is tettük a tőlünk telhetőt.

Add a comment

Tiszteletre méltó az a bátorság, ahogyan a Peugeot a termékkínálatát kezeli. Hagyománytisztelet helyett igényekre adott rugalmas válasszal folytatja útját az igazán jövedelmező vállalkozások közé, ez a szemlélet pedig az új 5008 lemezei alá is begyűrűzik. A látható helyeken igazán sokat kínálnak, és onnan vesznek el, ahová csak szakértő szemek látnak. Add a comment

Nem vitás, a crossovereké a világ, amelyek meghódították a vásárlók döntő hányadát – ma már a vevők java inkább a divatos, emelt modelleket keresi a szalonokban. Erre reagálva a Renault immáron kiterjedt palettát tart, több méretkategóriában kínálva alternatívát. Ezúttal a nemrégiben frissült Captur kerül nagyító alá, a hozzá kapható legerősebb benzinmotorral és a franciák jól ismert duplakuplungos automataváltójával.

Add a comment

Mintha csak most lett volna, hogy a Mazda a CX-5-tel teljesen újragondolta önmagát: új motorok, új váltók, új padlólemez és teljesen új, minőségi belső tér gondoskodott a kompakt SUV sikeréről – elképzelni is nehéz, hogy mindez mekkora összegeket emésztett fel. Most pedig itt az új generáció, amely mindebből semmin sem változtat, mégis kívánatosabb, mint valaha. Add a comment

Mostanra szinte elképzelhetetlen, hogy egy prémiumgyártó modellkínálatában ne találja meg valaki azt a típust vagy éppen kivitelt, amire vágyik. Mindez még akkor is igaz, ha egészen paradox kívánságokról van szó, mint például egy teljes sportruhába öltözött SUV vagy crossover. Azt hiszem, jobb példát erre nem is igazán tudnánk felhozni, mint legutóbb nálunk járt tesztautónkat, a MINI Coutryman John Cooper Works-t.

Add a comment

A prémiumokon innen egy-két kivétellel kétségtelenül a középkategóriások jelentik a csúcsot: a sokak által csak „menedzserautóként” emlegetett modellek az esetek legnagyobb részében a „mainstream”, avagy nem prémium márkák zászlóshajójaként szoktak megjelenni. Manapság pedig már a minőség is kiemelt szempont, és a méretek is egyre csak nőnek, elérve lassan a felső-középkategóriás prémiumokat. Erre bizonyíték az új Opel Insignia is, mely kombiként sem veszített eleganciájából és impozáns kiállásából – ezúttal 2-literes dízellel és összkerékhajtással próbáltuk ki. Add a comment

A kisautók mezőnye erőteljesen megoszlik: ott vannak a vidám csöppségek, amelyek színes egyéniségként csalnak mosolyt úgy általában mindenki arcára, míg a másik oldalt az egyre komolyabb megjelenésű és képességű típusok képviselik, amelyek lassan a kompaktok orra alá is borsot törnek. Vagy épp (bors)mentát morzsolnak, ahogy teszi azt aktuális tesztalanyunk a mentazöld színben felbukkanó új Ford Fiesta.

Add a comment

Kutatásunkat az optimális családi autó iránt egy olyan autóval folytatjuk, ami túlkapások nélkül hozza az átlagos magyar szív vágyát, legyen szó akár megbízható szívómotorról vagy szedán karosszériáról, a váltás nyűgétől való szabadulásról vagy a kedvező üzemeltetésről. Teszi mindezt úgy, hogy még szürke színben, fekete belsővel is tud izgalmas lenni. A frissített Mazda3 legideálisabb változata járt nálunk. Add a comment

Az első Magyarországon is hivatalosan forgalmazott Ford Mustang, vagyis az aktuális generáció immár harmadízben járt szerkesztőségünknél, és nem meglepő módon képtelenek vagyunk megunni a típust, aminek nem csak a formája és a legendája zseniális, hanem az egész úgy kívánatos, ahogy van. Ráadásul ezúttal a kínálat krémjét, az Európában kapható Mustangok legkívánatosabb változatát teszteltük: egy csodaszép Fastback kupét GT változatban, vagyis az imádnivaló 5-literes V8-as szívómotorral, és ami a habot jelenti a tortán: kézi váltóval! Ráadásul dögös (tényleg dögös) “BKV-kék” színben, fekete kerekekkel, fekete ‘versenycsíkokkal’ díszítve érkezett hozzánk a tesztautó, és a Mustangnak még a csíkozás is jól áll.

Add a comment