Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan azt a korábbi ízelítő videóból is tudhattuk már, a négyajtós S-osztály után a Mercedes-Benz a Coupé és a Cabriolet változatokat is finoman felfrissítette. Az újdonságokat élőben először a Frankfurti Autószalonon láthatjuk majd, ám az online leleplezést már meg is ejtették a németek, így immár minden információt megkaptunk a ráncfelvarrott óriáskupéról és kabrióról – és természetesen egy teljes galérián is megcsodálhatjuk őket.

Lámpánként 33 dióda - galériaAhogyan az várható volt, a csillagosok mérnökei pont ott nyúltak hozzá az autóhoz, ahol az ilyen frissítések alkalmával ez lenni szokott: finoman átszabott lökhárítók és hűtőrács, illetve átrajzolt grafikával érkező fénytestek. Utóbbiak közül a hátsó jelent igazi újdonságot, mely alapáron OLED technológiával lesz ellátva – pontosan 66 diódát felhasználva –, aminek köszönhetően igazán látványos és részletgazdag mintát tudtak varázsolni a mérnökök, ami nyitásnál fényjátékkal fogad minket. Két új keréktárcsát is elérhetővé tettek a németek.

Az utastérben első ránézésre nem találkozhatunk túl nagy változtatásokkal. Egyedül az új kormánykerék jelent látványos különbséget az elődhöz képest, melyen immár érintőgombok találhatóak, amelyek még intuitívabb kezelési lehetőségeket eredményeznek. A jóval komplexebb megoldás nagyobb fokú hozzáférést biztosít a jármű központi rendszeréhez, és hogy a bonyolultabb irányítási lehetőségeket zavartalanul kihasználhassuk, a vezetési segédrendszerek is továbbfejlődnek az új generációnál.

A kabriók csúcsa - galériaMindez nem is új funkciókat jelent, hanem a meglévő rendszerek még fejlettebb összehangolását az Intelligent Drive jelszó alatt. A távolság- és a sávtartás innentől még egyenletesebb és előrelátóbb, ráadásul a navigáció adatai alapján szükség esetén nagyobb kanyarokban önállóan lassítanak a rendszerek. A térkép alapú helyzetelemzés integrálása a képességek még hasznosabb bevetését hozzák létre.

Így a vezető a kényelmi funkciókra is jobban odafigyelhet, amelyeknél a kulcsszó szintén az integráció. A feláras ENERGIZING komfort vezérlő az egyes funkciókat - például a klimatizálás (illatosítással), ülésklimatizálás, masszírozás, valamint a belső világítás és zenei atmoszféra – egyfajta wellness programmá összeköti, fokozva a kényelmet és az ellazulást. A hat program között hangulatunknak és igényünknek megfelelően válogathatunk, a lehetőségek pedig tíz percig futnak. Ha a személyes zenékkel szeretnénk ezeket összekötni, akkor a rendszer a háttérben elemezi a kedvenc számaink ritmusát, és a kiválasztott programnak megfelelő muzsikát fogja játszani.

Luxus mindenek felett - galériaEzek mellett olyan újdonságok is megjelentek, mint a minden eddiginél jobban működő beszédfelismerő rendszer, vagy éppen a vezeték nélküli mobiltöltést biztosító egység. A kisebb változtatások között megtalálhatjuk a kanyarba dőlés funkciót, amely a karosszéria 2,65 fokos bedöntésével csökkenti az utasokra ható centrifugális erőt. Emellett a légrugózás úthibákat figyelő sztereo kamerája is jobban lát.

Erőforrások terén is vannak újdonságok: az S 560 4MATIC Coupé és Cabriolet nevükhöz hűen összkerékhajtással párosítják az átdolgozott biturbó V8-ast, amely 469 lóerőt és 700 Nm nyomatékot teljesít. Elődjénél körülbelül 10 százalékkal takarékosabb, vegyes fogyasztása mindössze 8,5 l/100 km – ezzel egyébként a világ egyik legtakarékosabb V8-as erőforrása, erőtől függetlenül, amiben nincs hiány. Mindezt hengersor-lekapcsolással, kilencfokozatú, hosszú áttételű automataváltóval és intelligens hőmenedzsmenttel éri el az egység. A Coupé esetében a már eddig is elérhető 3-literes, 367 lóerős V6-ost ezentúl nem S 400, hanem S 450 néven érhetik majd el a vásárlók.

A legmagasabb szint - galériaTermészetesen a S 63 és S 65 változatok is frissültek: immár nagyobb, függőleges osztású hűtőrácsokkal és új, még nagyobb légbeömlőkkel ellátott lökhárítókkal váltak még agresszívebbé az AMG kivitelek, melyek természetesen a normál változatok új lámpáit is megkapták. Az utastérben a sportváltozatok esetében is a kormányt cserélték le a mérnökök.

Az S 65 V12-ese ezúttal nem változott, így továbbra is 630 lóerővel és 1000 Nm-es csúcsnyomatékkal áll a paletta csúcsán, noha mostantól jóval kisebb előnnyel. Az S 63-ban ugyanis a testvérekből már ismert, 4-literes biturbó egység kapott helyet, amely 612 lóerőt présel ki magából, méghozzá 5750 és 6500-as fordulat között, 850 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 2500-tól 4500-ig nyújtózik. Az elődnél csak utóbbi adat kevesebb, de az összkerékhajtás jelenléte a kilencsebességes duplakuplungos váltóval együtt az 5,5 literes biturbó elődöt is felülmúló adatokat eredményez. A 0-100-as sprint mindkét változat esetében mindössze 3,5 másodpercig tart, a végsebesség pedig opcionálisan elektronikusan szabályozott 300 km/h lehet.

A mérnökök természetesen az AMG kivitelek esetében is finomították a szupermodern rendszerek működését, így például még jobban működik a rajtautomatika és az S 63-hoz elérhető 4MATIC összkerékhajtás is még finomabban és ügyesebben dolgozik. Az S-osztály Coupé és Cabriolet frissített változatait először a Frankfurti Autószalonon láthatjuk majd, hogy aztán nem sokkal később már a kereskedésekben is megjelenjenek. Az árakról egyelőre nincs információ, de legfeljebb néhány százalékos emelkedés várható.