A teljes egészében a Mercedes-AMG mérnökei által fejlesztett új SL még tavaly novemberben mutatkozott be kétféle V8-as hajtáslánccal. Már akkor szó volt róla, hogy a 63-as és 53-as jelölésű verziók mellett jöhet majd egy belépő kivitel is, amely a 43-as kódot kaphatja. Most pedig egyes források szerint az is kiderült, hogy a legolcsóbb változatba négyhengeres erőforrás kerül majd.

Mindez azt jelenti, hogy a két erősebbik változathoz képest rögtön feleződik a hengerek száma, de a teljesítmény természetesen így is a helyén lesz. A források szerint a C-osztályban bemutatkozott kétliteres, négyhengeres egység kerül majd az autóba, amely az M254 kódnévre hallgat. A C300-ban ez az egység 258 tagú ménest biztosít a vezetőnek, de ez természetesen kevésnek bizonyulhat majd az SL-be, és a hírek szerint a gyáriak nagyjából 390 lóerőt hoznak majd ki a motorból.

Sokaknak elég lehet a látványos megjelenés - félig-meddig meg is értjük ezt

A Mercedesnek természetesen van tapasztalata a kisebb turbómotorokkal, hiszen az M139 kódnevű kétliteres a 45 S jelölésű kompakt AMG modellekben 421 lóerőt szuszakol ki magából. A furcsaság az lehet, hogy míg az új C 63 is valószínűleg ezt a motort kapja majd egy konnektoros hibrid rendszerrel karöltve, addig az SL-be a források szerint az újabb fejlesztésű M254 kerül majd.

Ami technológiai fronton újdonság lehet, az az úgynevezett e-turbó, amelyet a Garrettel közösen fejlesztenek a németek, és ez olyan előnyökkel járhat, mint a turbólyuk eltűnése és a nagyobb teljesítmény. Ráadásul amellett, hogy az SL-be bekerülhet a négyhengeres belépő hajtáslánc, az SL kupé testvéreként érkező AMG GT utód is megkaphatja majd ezt az egységet.

Az exkluzivitás négy hengerrel is adott lesz

Sokan talán rossz szemmel nézhetik ezt, ám valljuk be, akinek fontos a V8-as, az úgyis megfizeti majd az 53-as vagy a 63-as verziót, akinek pedig inkább a megjelenés fontos, és mellette megelégszik a kisebb – de azért így is elég komoly – teljesítménnyel, annak már mindegy lehet, hogy hat- vagy négyhengeres motor dolgozik az autóban. Habár nekünk természetesen nem lenne mindegy…