A kategória legerősebb motorjának köszönhetően akár 421 lóerővel is elérhető a Mercedes-AMG GLA 45 S. Ha a típusnévből elhagyjuk az S-betűt, azzal 34 lóerőről mondunk le – várhatóan azért a 387 lóerős egység sem tűnik majd alulmotorizáltnak, bár, ha gyorsaságra vágyunk, az alacsonyabb építésű testvérekkel (A-osztály és CLA) jobban járunk.

Diffúzor és hangsúlyos sportkifugók fogadnak hátulról

A 4MATIC+ nevű összkerékhajtási rendszer mindent bevet annak érdekében, hogy az akár 500 Nm-es nyomaték maradéktalanul elérjen az útfelületig. A 4,3 másodperces gyorsulási érték alapján a négykerékhajtás sikerrel veszi a motor által támasztott kihívást. Persze a dinamikus haladást a nyolcsebességes duplakuplungos váltó is támogatja.  Az S változat sajátja a 270 km/órára emelt limiter, a gyengébbik AMG sofőrjének be kell érnie 250-es végsebességgel. A 19 vagy 20 colos felnik alatt pedig elférnek a 350 mm-es féktárcsák is.

Ilyen látványban lehet részünk, ha a 421 lóerős változatot választjuk

A vezetőülésből gyönyörködhetünk az igényes anyagokban, továbbá a piros – az S változatban sárga – varrással készített ülésekben és sportkormányban. További színes elemek húzódnak az ajtópanelen, illetve a középkonzolon is.

A világ legerősebb szériagyártású négyhengerese

Új szintre emelték a Mercedesnél a mesterséges intelligenciát és a kiterjesztett valóságot. Az ígéretek szerint az autó képes lesz megjeleníteni az ideális ívet a vezető előtt. Csak arra kell majd emlékeztetnünk magunkat, hogy nem számítógép előtt ülve játszunk. Ebben talán segítségünkre lesz a ránk ható gyorsulási erő.

Négy- vagy hatdugattyús első fékekkel szerelik az AMG verziókat

Érdekes koncepció tehát a GLA crossover AMG változata: ha kell, befogható klasszikus szabadidő-autós feladatokra, miközben számos sportautónak is képes odapirítani. És bizonyítandó, hogy nem csak nyers erő lakozik a lemezek alatt: potens fékek és állítható felfüggesztés teszi féktávokon és kanyarokban is használhatóvá a modellt.