A crossoverek térnyerése tagadhatatlan, emiatt a gyártók egymásra licitálva próbálják meglovagolni a divat legnagyobb hullámait – a kisautók szegmensében is hódít az őrület, amire hamarosan a Suzuki is építeni kíván. A japánok a következő generációs Swiftből már emelt magasságú divatmodellt is gyártanak majd.

A legmeredekebb a hírben azonban az, hogy a crossover nem is a „mezei” Swiftre, hanem a fókuszáltabb Sport verzióra épül majd. Persze nem váratlan a Suzuki kisautójának generációváltása, hiszen a Swift már korosodó modell, amit várhatóan jövőre cserél le a márka: az újdonságot a Heartect nevet viselő platformra építik és jelentős fejlődés, megújulás várható a stílust és az autó arányait tekintve.

A 2022-ra várt alapmodellt kiegészítvén 2023 tavaszára várjuk a Swift Sport érkezését, amelybe a jelenlegi változatból átmentett hajtáslánc tovább csiszolt megoldása kerül. Az 1.4 literes turbómotor 48V-os könnyűhibrid rendszerrel 130 lóerőt tud, emellett feszes felfüggesztés és vérmesebb külső is jár a Sport plecsni mellé.

Erre épül majd a Swift Cross, amire további egy évet kell majd várni, azaz 2024-ben jöhet el az emelt hasmagasságú, vagány divatverzió. A növelt hasmagasság mellé mokányabb összhatást, körben sok-sok műanyag elemet várhatunk. A kocsitest persze magasabb lesz, ami egyben praktikusabb utascellát is jelent, így nem csoda, ha sokan találják majd vonzónak az új modellt.

A Sport dinamikusabb hajtáslánca minden bizonnyal jobban is illik majd ebbe a változatba, mint az alapverzió 1,2-es szívómotorja. Ráadásul mivel a Swift is rendelkezik AllGrip összkerékhajtással, a Cross esetében is van kilátás 4x4 hajtásra, ami jelentős és fontos plusz a kategóriatársakhoz képest, hiszen a kis SUV-k java nem rendelkezik ilyen tudással. Méreteket tekintve az Ignisnél nagyobb, de a Vitaránál kisebb végeredményre van kilátás: 3,8-4 méter közé várjuk a jövevényt.

A vadabb pletykák szerint azonban a Suzuki nem fog pepecselni a Swiftre épülő új modell kifejlesztésével, hanem a működő gyakorlatnak megfelelően a Swace és a plug-in hibrid Across mintájára a Toyotától licencelne autót. Kézenfekvő is volna, hiszen a Yaris Cross már adott, ráadásul hibrid hajtásával nagy segítség volna a Suzukinak.