A Toyota egyre jobban fókuszba helyezi a sportos vonalat, s teheti mindezt azért, mert a hibrid modelleknek hála lehetősége nyílik rá. Ezúttal ugyan nem valódi sportmodell, leginkább csak egy dinamikus csomag mutatkozik be a Yaris GR Sport személyében, azonban ez is jele annak, hogy a japánok egyre jobban elmélyülnek ismét sportosságban.
Hazánkban a Corollából már kapható jó ideje a látványosabb elemekkel operáló GR Sport felszereltségi szint, ami 2022-ben a kisebb típushoz is élesedik, kitöltve az utcai versenyautónak is nevezhető GR Yaris és az alapmodellek között tátongó űrt. Mindezt persze nem teljesítményben kell értenünk, mindinkább stílusban és sportosságban ad többet az új felszereltség.
Morcosabb lett a japánok szimpatikus kisautója
Esetünkben tehát egy szett 18 hüvelyk átmérőjű, piros betétekkel is ékesített felni, valamint maszkulinabb lökhárítók képezik a csomagot. Ezen felül újdonság, illetve plusz az új mintázatú hűtőmaszk, a Gazoo Racing logók mindenfelé, valamint a hátsó lökhárítóhoz pattintott diffúzor. Ehhez jön még pluszban a képeken is szereplő szürke színárnyalat.
Az utaskabinban GR logós kormány és fejtámla, valamint indítógomb jelzi a felszereltséget, de az óracsoporton is felbukkan a Toyota sportrészlegének emblémája. Piros varrás díszíti a perforált bőrrel burkolt kormányt, de a sportüléseken és a kárpitokon is felbukkan a jó kontrasztot képező díszvarrás. Az acélszürke betétek is fokozzák a sportos és egyben egyedi hangulatot.
A GR Sport felszereltség egyre több modellhez érhető el
A GR Sport, mint felszereltség kombinálható az 1,5 literes szívómotorral és az ugyancsak 1,5-es hibrid variánssal is. Noha motorerőben nincs plusz, a Toyota feszesebb rugózással és növelt merevséggel igyekezett kicsit megfűszerezni a vezetési élményt. Az elektromos rásegítésű szervokormányt is a dinamikusabb stílushoz igazították, ráadásul a légellenállás is csökkent egy picikét az új elemeknek köszönhetően.
Ha már GR, akkor a legerősebb Yaris háza táján történt eseményekről is be kell számolnunk. A japánok az elektromos autózás mellett továbbra is nagy figyelmet szentelnek a hidrogénhajtásra is, amit a nemrégiben tesztelt Corolla modell mellett ezúttal a GR Yarisra is kiterjesztettek. Ebben az esetben nem a tradicionális, tüzelőanyag-cellás megoldást alkalmazta a Toyota, hanem a kisautó háromhengeresét készítették fel a hidrogénes, azaz tiszta üzemre.
Hidrogénnel még pengébb lehet? Egyelőre nem tudhatjuk
A Yaris egyedül az üzemanyagtartályt örökölte a Miraitól, működése azonban eltér tőle. A csomagtérben lévő hidrogéntartályból ugyanis a G16E-GTS kódú, speciálisan a hidrogénüzemre felkészített erőforrás táplálkozik.
Az üzemanyaghoz igazodva módosították a befecskendező rendszert és természetesen a vezérlést is. Ráadásul a benzinhez képest a hidrogén gyorsabban is ég, ami jobb motor-reakciót is jelent egyben, ráadásul a tiszta működés mellett a harsány hang és a belsőégésű hajtás karakter is megmarad.
Noha a hidrogénhajtás még nem kész arra, hogy szélesebb körben is elterjedhessen, a japánok nagy fókuszt helyeznek erre is, hiszen működőképes alternatíva lehet, ráadásul a tiszta üzem mellett az elektromos hajtás nyűgjeiről (nehéz akku, kis hatótáv) is megfeledkezhetünk, miközben visszakaphatjuk az izgalmas motorhangot és a belső égésű erőforrások karakterisztikáját. A Toyota célja, hogy új utat mutatva egyre nagyobb körben elfogadtassa a társadalommal a hidrogén alapú közlekedés, mint lehetséges alternatívát.