Hosszú idő után valami megmozdult a Lotusnál. Grandiózus terveket szövöget a norfolki cég, négy új padlólemez tervezéséről hallani. Csak viszonyításképpen: pontosan négy platformmal kívánja kiszolgálni a ki tudja hány milliós darabszámra tervezett elektromos modelljeinek sorát a 14 márkát átölelő Stellantis.

A tervek persze sokszor csak álmok maradnak, a Lotus Emira azonban már biztosan – mégpedig július 6-án – megérkezik. A vadonatúj sportautó a szó legpozitívabb értelmében régi vágású marad. Hírértéke van, hogy tisztán benzines lesz, vagyis az Emira nem gyarapítja tovább a hibrid sportautók sorát. Valószínűleg még 48 V-os rendszerrel sem ámítanak senkit.

Könnyű jármű, benzinmotor, közvetlen élmény: hagyományos értékeket képvisel az Emira

Az Elise, az Exige és az Evora kivezetésével az Emira lesz a Lotus utolsó benzines modellje. A cég megfogalmazása szerint ráadásul nem is egyetlen tagból áll majd a motorkínálat, az egyik benzines egy különösen hatékony erőforrás lesz, amely vérbeli Lotus kezelésben minősül. Fordítunk: lesz hatékonyabb négyhengeres beszálló is a jó eséllyel V6-os csúcsmodellek mellett.

Az Emirához egy új, természetesen könnyű – ezúttal alumínium – padlólemezt is fejlesztettek. Az Elemental fantázianevű építőkészlet tervezéséhez a cég elektromos hiperautója, az Evija megoldása állt modellt.

A 2000 lóerős villanyszörny egy kicsit más iskola

Matt Windle, az új vezér komoly darabszámnövelést tűzött ki célul: 1500 autóról legalább 5000-ig szeretné feltornászni az értékesítési volument a hagyományos sportautóval. A következő szűk évtized tehát a Lotusnál is a benzines-elektromos átmenetről szól, de a britek ezt a váltást – a hibrid korszakot úgymond átugorva –  a benzines és az elektromos modellek párhuzamos gyártásával kívánják megoldani.

Az autó után beszéljünk ezen törekvésekről is. Az Elemental mellett biztosra vehető az Extreme platform is, hiszen erre épül az Evija. A 2000 lóerős, négymotoros hiperautó gyártása még az idén elkezdődik. Nem is akárhogy, a Lotus szerint 9 másodperces gyorsulással. Nem százra, hanem 300 km/h-ra. Természetesen nulláról.

Még sokáig tündökölhet a Lotus

Az Alpine és a Lotus összefogásával egy könnyebb elektromos sportautó is érkezik a jövőben. A könnyűt úgy értsék: Matt Windle azt szeretné, hogy a villanyautó ne legyen nehezebb egy vele összevethető hagyományos benzinesnél. Ha nevezett két cég összefog, alighanem teljesülhet a terv. Ez az 'E-Sports' fedőnevű projekt is egy újabb padlólemezt jelent. Valószínű, hogy ez utóbbi már nem kizárólagos fejlesztés és tulajdon, vagyis később akár Renault modelleket is köszönthetjük majd rajta.

Végül jöjjön egy kevésbé meglepő, ám semmiképpen sem tradicionális architektúra. Az ’életstílus’ Lotusok egy Evolution nevű platformra épülhetnek. Bizony, várhatóan a Lotus sem ússza meg az SUV-gyártást, ami abszolút érthető, hiszen eddig bárki fogott hasonlóba (pl. Lamborghini, Aston Martin, Bentley, stb.), eddig még mindig csak sikereket könyvelhetett el. Leginkább elektromos lehet az emeletes modell – de ha ez kell a túléléshez, talán megbocsátható a lépés.