Úgy tűnik, hogy a Lotus ismét főnixként feltámad a hamvaiból, amelyet nemzetközi terjeszkedéssel és tejesen új modellpalettával is megerősíti. Az Evija személyében hatalmasat ígért a márka, amit a tervek szerint be is teljesít, mellé pedig hagyományos, belsőégésű motorral szerelt sportautót hoz el, méghozzá már a nyáron.

A lépés érthető, hiszen egyetlen kis darabszámú szuperautóból nehéz sikeres márkát kovácsolni, a Lotus pedig egészen komoly tervekkel rendelkezik – nem véletlen, hogy az Alpine is közösen dolgozik majd vele elektromos sportautóján. Szerencsére addig sem fordít hátat a hagyományos benzinmotornak a márka: már a nyáron leleplezik a saját újdonságukat. Rá is fér a fiatalítás a márkára, hiszen a legaktuálisabb modelljük, az Evora is 12 éves fejlesztés, az Exige/Elise páros pedig (hihetetlen) két évtizede változatlan alapokon kel életre.

A Lotus megújult gyárában készülő új sportautó számos verzióban elérhető lesz, árban pedig 25-40 milliós sávban kell gondolkodnunk, azaz nagyjából a Porsche Cayman ellenfeleként, kvázi az Evora utódjaként. Emellett a brit márka nemzetközi terjeszkedést is ígért, így lehet, hogy a későbbiekben akár Magyarországig is elnyúlik a forgalmazás lehetősége, ami rögtön érdekesebbé teszi a híreket.

A jelenlegi Lotus Elise alapjait tekintve már 20 éves - jól jön az erősítés

Vélhetően az Elise, mint könnyű beszálló modell, még egy darabig megmarad a kínálatban, igaz, a típus jelenleg 220 lóerős beszállóval és 250 lóerős csúcsmodellel kapható, hazai forgalomba helyezéssel nagyjából 20-25 millió forintért, így semmiképp sem számít alkalmi vételnek.