Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Norbi biztosan büszke lenne erre a teljesítményre: a Lotus Elise néhány hónap leforgása alatt 14 kilót fogyott, amely bizony nem is fog visszaszállni rá. Részben így állt elő a Cup 250, amely a kis tömeghez azért 246 lóerőt is társít.

Egy korszak végét jelzi - galériaEddig mindig üdítő volt beszámolni a Lotus ténykedéséről, holott a márkától az elmúlt jó pár évben nem kaptunk sokat. Néhány új hajtáslánc, néhány átdolgozott modell és nagy ígéretek tucatja az elmúlt időszak termelése, ám mindez a Volvóba is kiválóan új életet lehető Geely friss tulajdonlása alatt megváltozhat. Éppen ezért a most bemutatott Elise Cup 250 igenis fontos: egy döcögős korszak végét jelzi.

A gyári képek nem túl változatosak, de a lényeg így is jól látszik

Nem árt a fokozott leszorító erőAz újdonság elődjénél 14 kilóval könnyebb, így száraz tömege mindössze 884 kilogramm. A Caterham persze ezen kacagna, de azért így sincs gond, hiszen a legkönnyebb Suzuki modelleknek megfelelő súlyt a Toyota-féle kompresszoros 1,8-as négyhengeres 246 lóerős változata repíti, miközben a magas fordulatú egység azért 250 Nm nyomatékot is letesz az asztalra. Mindez 4 másodperces 0-100-as sprintre fordítható le, amelyet 248 km/h-s végsebesség kísér – a váltásról természetesen mi magunk gondoskodhatunk egy hatfokozatú manuális egység segítségével.

A fogyókúra egyébként a szériában járó lítium-ionos akkumulátor, a szénszálas kagylóülések, a kovácsolt alumínium kerekek és a polikarbonát hátsó szélvédő érdeme, amiből csak a legelső tétel óriási kompromisszum: a hidegindítást fagypont alatt gyakorlatilag lehetetlenné teszi. Emellett új karosszéria kit is tartozik a modellhez, amely 225 km/h-s tempónál összesen 125 kilónyi plusz leszorító erőt termel.

Egy kis bőrkárpit, valamint a legszükségesebb dolgok

Sok pénzért titán kipufogóval további 7 kilótól szabadíthatjuk meg a modellt, a karbon csomag pedig 3,7 kilós fogyókúrát jelent. Ha belülre szénszálas elemeket kérünk, akkor további 2,1 kilót spórolhatunk, miközben a kétrészes féktárcsák révén további 4 kiló mehet le. Mindez persze olyan összegekért elérhető, amely erősen késztet inkább saját magunk éheztetésére vagy könnyített ruhadarabok, esetleg ádámkosztüm hordására, szó szerint a gatyánkat is otthagyva a súlycsökkentés érdekében.

Az Elise Cup 250 körülbelül 20 millió forintba kerül, amiért már kapunk egy fejlett központi rendszert is, de vezetési segédrendszerek terén természetesen fukarkodik a márka.