A Renault a mai napon leplezte le új stratégiáját, amely 24 új autópremiert ígér a következő négy évre, közöttük számos elektromos modellel. Ha már villany, akkor pedig kijelölte az Alpine útját is, amelyet innentől elektronok fognak kikövezni, és amelyen majd a Lotusszal jár kézen fogva.

Vagy ez vagy semmi – nagyjából ennyi lehetősége volt az aktuális politikai környezetben a Renault döntéshozóinak az Alpine márka kapcsán. Hát akkor inkább ez: innentől a francia sportautó-márka kizárólag teljesen elektromos sportautókat fog gyártani, alkalmazva a franciák felhalmozott (nem csekély) villanyos tudását, illetve a Lotus szakértelmét. Igen, a brit gyártóval kéz a kézben járnak majd innentől, de az, hogy kinek a platformját ki és hogyan fogja használni, valamint, hogy a technológia és a modellek milyen mértékű megosztása valósul meg, még nem tudni.

A 292 lóerős A110S lett az utolsó benzines Alpine - különlegesebb motorral szélesebb közönséghez is eljutott volna

Mindenesetre mi nagyon is elképzelhetőnek tartjuk egy új, elektromos Alpine A110 fejlesztését (más néven persze), amely aztán Lotus Evora Electric néven is kapható lesz – végtére a Lotusnak is szüksége van valamire a kolosszális Evija, valamint az ő technikáját hasznosító, később érkező, megfizethetőbb elektromos szuperautó alá; az Elise és az Exige ebben a formában tömegeket már nem érint.

A Lotus befektetői brutális pénzeket fektettek az elektromos szaktudásba - ennek egy része most megtérülhet

Nem ez lesz az Alpine egyetlen újdonsága: készül egy villanyos sport kisautó (mondjuk a Zoé mérges kiadása) és egy kompakt crossover is náluk, amelyek érdekes és izgalmas felhozatalt jelentenek majd elektromos autófronton.