A prémium autógyártók egyre nagyobb gondban vannak: eddig szinte a végtelenségig bővítették a palettájukat, gyakorlatilag minden aprócska rést betömve, mostanra azonban úgy néz ki, hogy el kell kezdeniük itt-ott megvágni a kínálatot, ugyanis úgy látszik, a vásárlók mégsem mindenre vevők. Ráadásul éppen az autózás szerelmesei számára oly’ kedves kupé-kabrió vonalon van szükség egyszerűsítésre, amit a Mercedes-Benz után a pletykák szerint a BMW is végre fog hajtani. Azért van jó hír is, hiszen azt rebesgetik, hogy mindemellett mégis érkezhet egy vérbeli sportautó a németek kínálatába.
Kezdjük talán az utóbbival: amikor a németek bemutatták a 600 lóerős, konnektoros hibrid Vision M Next koncepciót, még úgy volt, hogy az i8 utódja sokat felhasznál majd a tanulmány megoldásaiból. Később azonban kiderült, hogy nem kap utódot a BMW négyüléses sportautója, így a tanulmányról is elég gyorsan megfeledkezett mindenki. Most azonban újabb reménysugár csillant fel, ugyanis Frank Weber, a BMW technikai vezetője maga árulta el, hogy az új generációs – tisztán elektromos autókhoz tervezett – Neue Klasse platform bizony egy kőkemény sportautó megalkotására is teret hagy majd.
Sokan reménykedtek, hogy az i8 utódját vetíti előre a Vision M Next
Ez persze még igen távol áll egy hivatalos megerősítéstől, de tudjuk, hogy az elektromos kor minden eddiginél modulárisabb platformjai és hajtásláncai bizony igen nagy teret engednek majd a gyártóknak – a BMW esetében pedig egy imázsnövelő sportautó előtt nyithatja meg az utat, ami egyfajta bocsánatkérés is lehet majd a kritikák kereszttüzébe kerülő XM-ért. A hírek szerint azonban legkorábban 2025-ben mutatkozik majd be az új platform, így csak utána jöhet szóba egy ilyen jellegű modell bemutatása. Ellenben az i3 utódja – vagy mondhatnánk, hogy az i Vision Circular tanulmány sorozatgyártású kivitele – egyelőre nincs benne a pakliban a vezető szerint, de a jövőben persze bármi megtörténhet.
Például az is, hogy mindössze egyetlen generáció után ismét elbúcsúzik a BMW kínálatától a 8-as széria, méghozzá a 4-essel egyetemben. A kettőt átlagolva pedig ismét visszatérhet a 6-os kupé és kabrió, amely egyszerre válthatja ki a középkategóriás és a csúcsot jelentő kétajtósokat. Ezt a lépést a Mercedesnél már meglépték, hiszen az S-osztály Coupé és Cabrio is búcsúzott – az SLC-vel, valamint az AMG GT Coupéval és Roadsterrel együtt –, a C-osztály és az E-osztály kétajtós változatait pedig a jövőben egyetlen modell, a CLE helyettesíti majd, és persze ott a nemrég bemutatott SL is.
Egy generáció után ismét leköszönhet a 8-as típusnév
A BMW ugyan a most bemutatott új 2-es Coupét biztosan megtartja még jó ideig, ahogy a Z4 nyugdíjazása sincs porondon. Ellenben a 4-es és a 8-as „egybekelése” 6-os néven már 2026-ban megtörténhet – igaz, az is még legalább 4 év. A 6-os sorozat visszatérésnek biztosan sokan örülnének, no persze nem biztos, hogy ezen az áron. Az viszont jó kérdés lehet, hogy az igen sikeres 8-as és 4-es Gran Coupé sorsa mi lesz majd.
A pletykák szerint már erre is van megoldás: a négyajtós 8-as a jövőben beleolvadhat a 7-es kínálatába, mint egy jóval sportosabb, dinamikusabb alternatívája a zászlóshajónak, míg a 4-es tisztán elektromos modellként maradhat meg – vagy a nagytesó mintájára a 3-as kínálatához csatlakozhat. Mindemellett persze az is megeshet, hogy akárcsak a Coupé és a Cabrio verziók esetében, Gran Coupéból is meg kell majd mindenkinek elégednie a 6-ossal.
6-osként jöhet, és a 4-esnél nagyobb/drágább, a 8-asnál kisebb/olcsóbb lehet az újdonság
Ezen a ponton azonban már nagyon mélyen járunk a találgatások sűrűjében, ráadásul jó eséllyel még éveket kell várnunk arra, hogy hivatalos információkat kapjunk ezekről a kérdésekről. Mindenesetre a Mercedes lépéseit elnézve egyáltalán nem lenne meglepő, ha a BMW is úgy döntene, hogy „megszabadul” néhány modelltől. Az elektromos szuperautó lehetősége pedig ugyancsak reális lépés lehet a jövőben – kíváncsian várjuk, hogy mi lesz belőle.