A közeli jövő autóvezetőinek már lehetőségük lesz arra, hogy eldöntsék, tényleges vezetőként vagy utasként kívánnak-e beülni a kormány mögé. A BMW Vision M NEXT tanulmányautóval a BMW Group arra a kérdésre ad választ, hogy milyen formát ölthet a jövőben a vezetés azon kézzelfogható élménye, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei a saját irányításuk mentén váltanak valóra. A koncepció a BMW M divízió hálózatról tölthető jövőképébe is betekintést enged, amelyben az élmény mellett a hálózatba kapcsolt elérhetőség és a vezetési segédrendszerek védőgátja is helyet kap.
A BMW Vision M NEXT tanulmányautó exkluzív világpremierjének a BMW Welt #NEXTGen fesztivál alkalmából felállított infotainment-színpada ad otthont. A vállalatcsoport itt tárja elsőként a nagyközönség elé az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás terén kifejlesztett legkorszerűbb technológiai innovációit, amelyeket a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz hasonlóan látványos modellek világpremierje övez.
Szemmel láthatóan az i8 továbbgondolása
„A BMW Vision M NEXT tanulmányautó a sportos vezetési élmény jövőjébe enged bepillantást” - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „Ahol a BMW Vision iNEXT tanulmányautó az automatizált járművezetés korszakának érkezésével párhuzamosan változó utazási szokásainkat prezentálta, ott a BMW Vision M NEXT tanulmányautó a csúcstechnológiáknak köszönhető, minden korábbinál tisztább és intenzívebb vezetési élményt testesíti meg. Mindkét modell a bajor prémiumgyártó ügyfeleit helyezi a középpontba. A dizájn és a technológia adta lehetőségek kiaknázásával az „EASE” és a „BOOST” élmények egyre természetesebbé és átfogóbbá válnak” - tette hozzá.
Miközben a tanulmány a távoli jövőt jelképezi, azért nem nehéz belelátni az i8 továbbgondolását – elképzelhető, hogy a sportautó következő generációja innen merít majd. Már csak azért is, mert itt is hasonló arányokat, ismerős formai megoldásokat, ugyanolyan szénszálas alapokat és a jól ismert szárnyas ajtókat köszönthetünk, de még a hajtáslánc elrendezése is emlékeztet a modellre.
Különösen vékony fényszórók, látványos színvilág
Igaz, itt már három- helyett négyhengeres motort találunk: a kétliteres benzines turbómotor munkáját pedig potens elektromos hajtáslánc egészíti ki. Az összesített teljesítmény 600 lóerő, amiből bő 400 lóerő a benzines érdeme, hiszen nélküle nem valósulna meg a 300 km/h-s végsebesség. A 0-100 egyébként megvan 3 másodperc alatt, ami szemléleti az összkerékhajtású modell tartalékait – ezeket egyébként a BOOST+ funkcióval gombnyomásra azonnal lehívhatjuk. Nem csak a hajtáslánc izmosabb, az akku is nagyobb, mint az i8-nál: egy feltöltéssel 100 kilométernyi tisztán elektromos utazást tesz lehetővé.
A tanulmány megjelenését egyébként az ún. Lazer Wire lézertechnológia teszi igazán érdekessé, amely lehetővé teszi a világítótestek különösen karcsú kialakítását. Belül sok dolog nem vonja el a vezető figyelmét: a memóriahabos kagylóülésekben helyet foglalva három különböző felületet látunk magunk előtt. Az első felület a két kisebb kijelzővel dolgozó, vízszintesen elrendezett kormány, a második a forradalmi innovációként debütáló, kormányt körülölelő, ívelt üveglapra vetített kijelző, a harmadik pedig a teljes szélvédőre vetített, kiterjesztett valóságot is magába foglaló BMW Head-Up kijelző.
Teljes letisztultság - galéria
A tanulmány ilyen formában természetesen nem megy sorozatgyártásba, de az i8 következő generációja biztosan merít majd ötleteket tőle.