A nagyobb SUV modellek piacán eddig Európában elenyésző volt a benzinmotorok részaránya, így logikus volt, hogy a Kia eddig csak egy 2,2 literes, négyhengeres dízelt kínált fel Európában a Sorentóhoz. Ám az elmúlt években érdekesebbé váltak a benzines erőforrások, amire reagált is a Kia: megújult motorkínálattal ünnepli a tavaszt a Kia nemrégiben frissített terepes zászlóshajója, a SUV mostantól a márka 2,4 literes benzinmotorjával is elérhető, mégpedig széria automata váltóval és nagyon erős ár/érték aránnyal.

A korábban is elérhető motor, vagyis a Kia 2,2 literes, 200 lóerős CRDI dízele, a legmagasabb és legnépszerűbb GT Line felszereltség mellett kérhető LX és EX felszereltségi szinten is, továbbá rendelhető hozzá hétüléses kialakítás, (8-fokozatú) automata és összkerékhajtás. A kínálathoz most egy 2,4 literes, 188 lovas (246 Nm), közvetlen befecskendezéses szívó benzines csatlakozik, amely indulásakor LX felszereltségi szinten érkezik a kínálatba, viszont szériában jár hozzá az automata váltó. Alapból csak a 4,8 méter hosszú SUV első kerekeit hajtja a 2.4 GDI egység, de 500 ezer forint ellenében kérhető hozzá automata összkerékhajtás.

A kereslet kínálatot szül: egy 2,4 literes, 188 lóerős szívó benzinmotorral bővült a Kia Sorento hazai palettája

A négyhengeres benzines nem új fejlesztés, hiszen a Kia és a Hyundai már évek óta használja Európán kívüli piacokon a motort, tehát egy kiforrott erőforrásról beszélhetünk. Az más kérdés, hogy a lent nem túl nyomatékos karakter mennyire illik egy nagy, nehéz SUV jellegéhez, de tekintettel arra, hogy még nem volt szerencsénk kipróbálni az új hajtásláncot, erről egyelőre nem tudunk látatlanban nyilatkozni. Különben a Sorento testvérmodelljében, vagyis az új Santa Fé-ben is megjelent ugyanilyen specifikációkkal (tehát 188 lóerővel) a benzines, de a Hyundai csak magasabb felszereltséggel és széria összkerékhajtással kínálja, igencsak ijesztő, 13,5 millió forintos induló listaáron – igaz, a 200 lovas dízelnél így is olcsóbb 1,3 millióval.

Hangsúlyozzuk, listaárakról, nem pedig valós vásárlási árakról beszélünk, ám a Hyundai-nál nem látunk jelenleg kampányt a Santa Fé kapcsán. A szerényebben felszerelt fronthajtású Sorento 2.4 GDI-t sokkal józanabbul árazta be a Kia importőre: listaáron 9,7 millió a belépő ár, ráadásul a Kia egy kampányt is ‘ráhúzott’ a Sorentóra, amelynek keretében 8,5 millió forinttól adják a legolcsóbb Sorento 2.4 GDI-t, ráadásul ez az ár már tartalmazza az egyébként 300 ezer forintos hétüléses kialakítást – tehát ha így vesszük, akkor 1,5 millió forint kedvezménnyel hirdeti a Kia az autót.

Nagycsaládos támogatással júliustól akciósan már 6 milliótól (anélkül 8,5 milliótól) be lehet ülni a benzines Sorentóba

Ez egyben azt is jelenti, hogy a júliustól érvénybe lépő, nagycsaládoknak járó 2,5 millió forintos állami támogatást kihasználva már 6 millió forinttól be lehet ülni egy hétüléses, automata, 188 lovas benzines Sorentóba, ami fantasztikusan jó ár. A 200 lóerős dízel hasonló konstrukcióban kézi váltóval 6,5, automatával pedig 7 (illetve támogatás nélkül 9/9,5) millió forinttól indul. A Kia 7 éves garanciája magától értetődik. A nagycsaládos állami támogatással elérhető autók listáját itt találják, az új családi kedvezményről pedig itt írtunk részletesebben.