A moziba járók már A Hangya és a Darázsban is szemezhettek vele, sokan azonban már élőben is nagyon kiváncsiak voltak a Hyundai Santa Fe vadonatúj, igazán látványosra sikerült generációjára. Jó hírünk van: többet nem kell várni, a modell ugyanis rövidesen megérkezik a hazai piacra, és már az árait is tudjuk. Az újdonság drágább lett, de erre számíthattunk is.
Igazán mutatós lett az autó orra - galériaA Santa Fe új generációja kifejezetten látványos lett, amit az új i30 által bevezetett méretes hűtőrácsnak és a Konáról érkező kettős fényszórómegoldásnak köszönhet – utóbbi úgy tűnik, hogy ezentúl minden Hyundai SUV-n meg fog jelenni. Az izgalmas ívek és formák mellett persze a praktikumot is szem előtt tartották a tervezők, így profilból azért látszik, hogy hatalmas autóról beszélhetünk: hossza 4,77 méterre, szélessége 189 centire, tengelytávolsága pedig 2766 milliméterre nyúlik – mondanunk sem kell, minden tekintetben nőtt az elődjéhez képest.
A látványos orrkialakítást ugyan nehéz lenne felülmúlni a hátsónak, de azért így is mutatósra sikerült a Santa Fe, amely modern formákkal csábítgatja a vásárlókat. A méretes, természetesen akár elektromosan is nyíló hátsó ajtó mögött akár 3135 liternyi űrt is teremthetünk, ha minden lehetséges ülést ledöntünk – ez egyébként nagyjából 75-80 literrel több, mint az előd esetében, így bár az alapértéket egyelőre nem tudjuk, biztosak lehetünk benne, hogy az is nőtt. Korábban egyébként arról szóltak a hírek, hogy az új Santa Fe csak egy hosszban lesz elérhető, ám 2019-ben érkezik az XL névre hallgató változat, ami még nagyobb lesz és alapból hét ülés jár hozzá – a sima Santa Fét is kérhetjük plusz két székkel, igaz, ez a 400 ezres opció csak a csúcsverzióhoz elérhető.
Még nagyobb lett - galériaAz utastérben a Hyundai jellegzetes megoldásai a képek alapján kiváló minőségű anyagokkal ötvözve kifejezetten otthonos és hangulatos belsőt teremtenek az óriás számára. Látványos kontrasztvarrások, szépen ívelt, akár fából vagy alumíniumból készült betétek és puha anyagok biztosítanak minket arról, hogy a Santa Fe nem okoz majd csalódást. A helykínálat még az eddiginél is nagyvonalúbbnak ígérkezik, és a gyáriak minden tekintetben egyszerűbb kezelést biztosítanak – a második sor támláit például egy egyszerű mozdulattal le lehet dönteni. A praktikumról méretes tárolórekeszek gondoskodnak ezúttal is, és a koreaiak 40 %-kal jobb körkilátást is ígérnek.
Modern megoldásokból sem lesz hiány: a multimédiás rendszer ismeri az összes okostelefonos kapcsolódási lehetőséget, a komfortról fűthető és szellőztethető bőrfotelek és fűthető kormány gondoskodik, de prémium hangrendszer illetve vezeték nélküli mobiltöltő is rendelhető lesz. Ez még nem minden, hiszen immár head-up kijelző és digitális műszerfal is elérhető lett, és akkor a különböző vezetéstámogató és biztonsági rendszerekről még nem is beszéltünk. Ilyen például az akár félig önvezető rendszer, ami az adaptív tempomattal és a sávtartóval közreműködve dolgozik, de holttérfigyelő, vészfékrendszer, táblafelismerő, 360 fokos kamerarendszer, automatikus parkolóasszisztens és egyéb nyalánkságok is.
A rövidebb verzió is lesz hét üléssel - galériaA Santa Fe azonban egy világújdonsággal is készül a hátsó üléseket figyelő rendszerrel, amely ultrahangos technológiával pásztázza a hátsó sort, és amennyiben mozgást érzékel, először a műszerfalon jelzi azt a sofőrnek, majd ha a vezető mégis kiszállna, és a mozgás még mindig nem szűnt meg, villogással és dudálással emlékezteti a tulajt, hogy valamit hátul felejtett – legyen szó egy gyermekről vagy egy kisállatról. Egy felelős szülő esetében ez persze nem jelenthet gondot, de a tengerentúlon rendszeresen fordulnak elő balesetek ilyen okból, és emellett más haszna is lehet a rendszernek.
A Hyundai három erőforrással mutatta be a Santa Fét, de ahogy várható volt, nálunk egyetlen hajtáslánc lesz a kínálatban, igaz, nem kizárt, hogy a megváltozott prerenciák okán az Amerikában elérhető benzinesek is megjelennek majd előbb-utóbb az árlistán. A alapot (a tengerentúlon ) egy 2,4 literes négyhengeres szívó benzines jelenti 185 lóerővel, ám ez szinte biztosan nem lesz elérhető nálunk. Az erősebbik benzines egy kétliteres, négyhengeres turbós, amely 232 tagú ménest biztosít a tulajdonosoknak, míg a dízel a már jól megszokott 2,2 literes 200 lovas egység lesz. Mindegyik hajtáslánchoz alapáron jár majd a koreaiak új nyolcfokozatú automata váltója és az új HTRAC névre keresztelt összkerékhajtási rendszer, ami normál, sport és okos módokkal képes minden helyzetben felülkerekedni a körülményeken.
Ami az árakat illeti, nincs nehéz dolgunk. A beszálló Premium Edition listaáron 14,8 millió forintért elérhető, amelyet az Executive Edition még egymillióval tud emelni. Ezért váltófüleket, hátsó utasokat pásztázó rendszert, 360 fokos kamerát, 18 helyett 19 colos kerekeket, kanyarfényszórót (a full-LED széria), részben nyitható panorámatetőt, HUD-ot, elektromosan állítható, memóriás vezetőülést, táblafelismerőt és intelligens, elektromos hátsó csomagtérajtót kapunk. Megéri hát befizetni a drágább csomagra (pláne, ha plusz 400 ezerért hétüléses kialakítást akarunk), de nem feltétlenül muszáj, hiszen nagyon-nagyon sok opciót megkapunk már alapáron, a navigációtól a bőrkárpitozáson át az ügyes asszisztensekig. Ha pedig így nézzük, akkor ár-érték arányban nem is drágult a modell. A fentieken kívül egyébként még két opció van: metálfényezést 185 ezerért, burgundi vörös belső bőrkárpitozást pedig plusz 150 ezerért kérhetünk.
Mindez egészen jól hangzik, úgyhogy mi már nagyon várjuk, hogy vizsgáztathassuk a tesztautót, ami nem marad majd el.