Bizonyára sokan emlékeznek még a Toyota és a Lexus tavaly év végi „ámokfutására”, amikor Akio Toyoda elnök egy huszárvágással 15 új koncepciót mutatott be, amelyek meghatározzák a két márka jövőjét. Ezek között volt az egyszerűen csak Small SU EV névre keresztelt modell is, amelynek hamarosan bemutatkozhat a sorozatgyártású verziója – legalábbis a nemrég kiszivárgott formatervezési minták alapján.
A nyilvánosságra került fekete-fehér grafikákon egyértelműen a koncepció szériaváltozatát láthatjuk, ám míg az egyébként szintén igencsak szériaközeli tanulmány elektromos volt, a képeken látható autó lemezei alatt szinte bizonyosan található egy belső égésű erőforrás is. Ugyanakkor az is biztosnak tűnik, hogy egy konnektoros hibridről van szó. Előbbiről a koncepció burkolt hűtőmaszkjával ellentétben hagyományos hűtőrács árulkodik, míg utóbbira a mindkét oldalt megtalálható (be)töltőnyílás utal.
Vagány formák, konnektoros hibrid hajtás - galéria
Az újdonság egyébként a jól láthatóan a Toyota legújabb formanyelvét kapta meg, amelyet nyomokban már a bZ4X is megkapott, illetve az Európában nem elérhető Crownon is visszaköszön. Ez elöl élesre húzott, C-alakot formázó fényszórók, harapós hűtőrács kialakítás és ék alakban előrenyúló orr-rész képében nyilvánul meg, míg hátul vízszintes, csíkszerű lámpatestek és ugyancsak dinamikus formák jellemzik az új irányt. Az összkép szintén erőteljes, a C-oszlop pedig igen különleges, hiszen amellett, hogy ott válik látványosan el a kéttónusú fényezés, kupészerű sziluettet is eredményez a kicsire szűkített hátsó ablakokkal.
Ez utóbbi – ahogyan egyébként a teljes összkép – kifejezetten ismerős lehet egy már meglévő modellről. Természetesen a C-HR-ről van szó, amely méretben is stimmel, így bár a Small SU EV elnevezés csalóka lehetett, jó esély mutatkozik rá, hogy a képeken látható modell a C-HR utódja lesz. Sokan egyébként a galériában szintén látható bZ Compact SUV néven ugyanakkor bemutatott modellről gondolták ugyanezt, de az egyértelműen a bZ sorozat tagja lesz tisztán elektromos hajtáslánccal, így jóval nagyobb esély mutatkozik rá, hogy a Small SU EV sorozatgyártású kivitele lesz a következő generációs C-HR, hiszen arra azért kicsi az esély, hogy a C-HR és a Yaris Cross közé beékelne még egy modellt a Toyota.
Egyértelmű, hogy a Small SU EV szériaváltozata, de vajon az új C-HR is egyben?
Az újdonság egyébként a japánok E3 névre keresztelt platformját használja majd, ami a GA-C és az eTNGA elegye, kifejezetten konnektoros hibrid hajtásláncok befogadásához. Újabb sokatmondó tény, hogy az új C-HR alapjait is ez adja majd – akárcsak a Priusét, ha az ikonikus típusból végül készül majd újabb generáció. Akárhogy is legyen a képeken látható modell biztosan bemutatkozik majd, hívják akárhogy is.