A Volkswagen tegnap bemutatta első szériagyártású nyitható tetejű crossover modelljét, a T-Roc kabriót. Az újdonság debütálása nem tekinthető meglepetésnek, tekintettel arra, hogy a németek már jó ideje tesztelik (persze alaposan álcázva) az autót, amiről az elmúlt időszakban több ízben is olvashattak az Autó Pult magazin hasábjain.
A kabrió crossoverek műfaja (még!) nem éppen szokványos, de az elmúlt években már láthattunk néhány szériagyártású ‘próbálkozást’, gondoljunk csak a korábbi Nissan Murano vagy a Range Rover Evoque kabrió változataira. Ezúttal tehát a Volkswagen folytatja a sort: a T-Roc első ízben a kapuit szeptember közepén megnyitó Frankfurti Autószalonon lesz megtekinthető, a jövő évi kabriószezonra pedig már meg is fognak érkezni az első példányok tulajdonosaikhoz.
Már vártuk a nyitott Volkswagen T-Roc érkezését – a divatos nyitott crossover a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütál
Meglepő és egyben igencsak bátor húzásnak tűnik a Volkswagen részéről egy háromajtós, nyitható vászontetős crossover bemutatása, hiszen egy ilyen kategóriájú autó nem a volumenről szól, bár a másik oldalról megközelítve a dolgot alapvetően racionálisnak is tűnhet a crossover és a kabrió műfaj összegyúrása, hiszen az elmúlt időszakban egyre népszerűbbek a gólyalábra állított autók, márpedig esetükben sincs semmiféle akadálya a ‘kabriósításnak’.
Az autó sziluettje a rövid és magas hátsó révén kicsit a Golf VI kabrióéra hasonlít, de a formavilág ízig-vérig T-Roc. Érdekesség, hogy a T-Roc Cabriolet tengelytávolsága 37, míg a teljes hossz a 34 mm-rel nagyobb az ötajtós T-Roc-énál. A csomagtér alaphelyzetben mindössze 284 literes.
Érdekes, hogy a T-Roc Cabriolet nyúlánkabb a 'sima' ötajtós T-Roc-nál – galéria
A nyitható vászontetővel ellátott T-Roc műszaki alapjait természetesen az ötajtós alapverziótól örökölte, beleértve az MQB padlólemezt, az extrákat és a hajtásláncokat is – a tetőn kívül a legnagyobb különbséget a háromajtós kialakítás jelenti.
A teljesen automatikus tető mindössze kilenc másodperc alatt nyílik, illetve csukódik és az autó teteje 30 km/h sebességig menet közben is működtethető. A modell egy borulásvédelmet is kapott: felismert ütközés- illetve borulásveszély esetén a hátsó fejtámlák kiugranak, borulás esetén fokozva az utasok védelmét. Az autó persze erősített szélvédőkeretet kapott és a tervezők számos szerkezeti erősítést alkalmaztak rajta.
Az új T-Roc Cabriolet sziluettje (főként csukott tetővel) kicsit hasonlít a Golf VI Cabriolet-éhez – galéria
A motorpaletta egyelőre igencsak szűkös: a Volkswagen első körben egy 115 lovas 1-literes, 3-hengeres, valamint egy 150 lóerős 1,5 literes, 4-hengeres TSI (tehát benzines turbós) erőforrást jelentett be a modellhez, amelyek az első kerekeket hajtják.
A kisebb egységhez egy hatfokozatú kézi váltó társul, míg az erősebb TSI-hez a VW 7-fokozatú DSG duplakuplungos automatája jár. Dízelmotorról és/vagy (konnektorról is tölthető) hibrid hajtásláncról egyelőre nincs hír, de idővel minden bizonnyal további erőforrások csatlakoznak a palettához – még az is elképzelhető, hogy előbb-utóbb a 300 lovas T-Roc R Cabriolet is felbukkan...
Belül az anyagok kemények, (opcionális) extrákból viszont nem lesz hiány – galéria
Az utastérben a lényeg megegyezik a ‘mezei’ T-Roc modellekével és a trendeknek megfelelően a kapcsolódás széles tárházát biztosítja a divatos kabrió. Az opcionálisan elérhető MIB3 információs és szórakoztató rendszerrel a T-Roc Cabriolet állandó online kapcsolattal rendelkezik; az információk az infotainment rendszer akár 8 colos képátlójú képernyőjén jelennek meg. Ezen felül opcionálisan elérhető a teljesen digitális műszercsoport, az ún. „Digital Cockpit“ is, aminek lelke egy 11,7 col képátlójú, személyre szabható képernyő.
Tipikus kabrió: a T-Roc Cabriolet utastere is csak négyszemélyes
A felszereltségek tekintetében a T-Roc Cabriolet ügyfelei a „Style” és az „R-Line” felszereltségi szintek közül is választhatunk majd. A Style felszereltségi csomag a dizájnra és az egyéniségre összpontosít, míg az R-Line sportos felszereltségként foglalja magában a T-Roc-hoz opcionálisan kínált R-Line külső és belső elemeit.
Az árakról egyelőre korai beszélni, de borsos felárral számolhatunk majd az egyébként sem olcsó ‘mezei’ Volkswagen T-Roc változatokhoz képest.
A következő kabriószezonra megérkeznek a kereskedésekbe az első példányok