A Volkswagen egy ízelítő kíséretében már korábban bejelentette, hogy a Genfi Autószalonon bemutatkozik majd a T-Roc crossover régóta ígért R sportváltozata. Ahogyan azonban az lenni szokott, a németek már most megejtették az online leleplezést, így végre tejes valójában megcsodálhatjuk a németek 300 lóerős újdonságát, amely ugyan egyelőre még koncepció státuszt kapott, de egyértelműen készen áll a sorozatgyártásra.

Hogy pontosan miért is mondják egyelőre csak tanulmánynak, az nem tisztázott, de reméljük nem arról van szó, hogy megtartották a lehetőséget a visszakozásra, ugyanis a T-Roc R kifejezetten izgalmas lett. A jellegzetes kék fényezés, az agresszív lökhárítók, a négy kályhacsőnyi kipufogó, a 19 colos keréktárcsák, a fekete betétek és az R logók mind-mind igazán dinamikussá teszik az összképet, és természetesen a lemezek alatt sem kell csalódnunk az autóban.

Reméljük hamarosan érkezik sorozatgyártásban is - galéria

A motortérben ugyanis a Volkswagen konszern jól ismert kétliteres, négyhengeres turbómotorja van, amely 300 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, méghozzá egy hétsebességes, duplakuplungos DSG automatán és 4MOTION összkerékhajtáson keresztül. Mindez a kategóriájában szinte egyedülálló – sőt, ha a prémiumokkal nem számolunk, akkor tulajdonképpen teljesen egyedülálló –, 4,9 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a végsebesség pedig csak elektronikusan van korlátozva 250 km/h-nál.

Tele sportos részletekkel - galéria

Az utastérben is visszatér a kék szín, és természetesen sportüléseket és sportkormányt is kapott az autó. A kissé lehangoló anyagminőség nem sokat javulhat, de ezt talán megbocsátjuk a T-Roc R-nek az adatlapjára pillantva – az Akrapovictól érkező sportkipufogóról már nem is beszélve. Az R verzió egyébként igen magas alapfelszereltséggel érkezhet majd meg, de ennek megfelelően az árcédulája is elég ijesztőre sikerülhet – de ne fessük az ördögöt előre a falra.

Az Akrapovicban még sosem csalódtunk - galéria

Természetesen a fékrendszert, a futóművet és a kormányzást is a teljesítményhez igazították, de Race üzemmód is rendelkezésre áll majd, illetve a menetstabilizálót is teljesen ki lehet iktatni. Felárért azért így is lehet majd nappa bőrkárpitot, karbon betéteket és egyéb nyalánkságokat is választani, ahogy modern extrákból sem lesz hiány. Kíváncsian várjuk, hogy mikor érkezik majd meg a sorozatgyártású kivitel, és reméljük, hogy ez a koncepció státusz csak ideiglenes lesz.