Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BiTurbo modellek, azaz a GTC, az ötajtós és a Sports Tourer pedig dögösek, létüket a sportos lökhárítók és küszöbök mellett a két oldalon kivezetett kipufogóvég és a színre fújt, repülőgépet mintázó hűtőmaszk-betét, az utastérben vörös varrás jelzi. A 400 Nm-től és a hozzá társuló 195 lóerőtől nagy durranást vár az ember, azonban a tűzijáték félig-meddig elmarad.

Tetszetős gumi minta az ülésbe préselve - galériaRoppant korrekt és erős, egész kulturált a BiTurbo, de átütő erőt nem ad, ellenben kellemes a karakterisztikája és jóformán mindenhonnan egészséges erővel húz. Egyébként maga a komplett beépítés nem ugyanaz, mint az Insigniában, az Astra motorterében nem fért el a komplett miskulancia, így a mérnökök egy okos megoldással integrálták a töltőlevegő-visszahűtöket a kompaktabb méretek érdekében.

Talán ha egy kicsit könnyebb lenne az Opel kompaktja, az sokat segítene minden téren. A BiTurbo felára a GTC esetében 1.100.000 forint, ami azért akárhogy is nézzük, sok, hiszen mindösszesen 30 plusz lóerőt és egy látványcsomagot kapunk a 165 lovas 2.0 CDTI-vel szemben. Ellenben az ötajtósnál, valamint a kombinál már 700.000 forintos differenciáról beszélünk, ami azért jóval emészthetőbb.

A kisebbik, 1,7 literes CDTI-n azonban már utóbbi sem segítene. Bár a németek 4 liter alatti fogyasztást ígérnek a 130 lovas egységtől, az azzal szerelt Corsában tapasztalt kulturált működés valahogy elveszett a négyhengeresből. A menetpróbán szereplő példány motorja kelletlen, kemény járású és sajnálatos módon nagyon lomhának érződik. Szerencsére azért búslakodásra nincs ok, hamarosan elindul az új gyártósor Szentgotthárdon, ahol 110, 130 és 160 lóerővel készül majd az új 1,6 literes dízel; az várhatóan szebb produkcióra lesz majd képes.

Végül jöjjön, aminek jönnie kell, üvöltés, tombolás, aszfaltba marás… ez bizony az OPC. A 20 colos felnik, a méretes hűtőnyílás és a harcos tekintet már álló helyzetben is meglehetősen markáns ábrázatot eredményez, az igazi bomba pedig a motor indításával robban.

Óriási felnik, hatalmas Brembo fékekkelMély hang, jó gázreakció és 280 lóerős teljesítmény, valamint a legerősebb dízelével vetekedő, 400 Nm-es nyomatékcsúcs kér szót a motortérben. Az egyveleg hamisítatlan sportosságot sugall, az első padlógázas gyorsítás pedig ki is adja az OPC Astra egyetlen nem tetsző részletét, a ’jet’ szelep által generált, erősen fúvó kipufogóhangot, amely nagy hirtelenséggel érkezik meg, éppen ezért rettentően műnek hat.

Ettől függetlenül viszont egyértelműen brutális az autó, főleg a kanyarokban mutatja meg, hogy a HiPer Strut pseudo-MacPherson futómű bizony tényleg a helyzet magaslatán van, amit a korlátozott zárású differenciálmű emel még tovább. Külön érdem, hogy az Opel mérnökei olyan hangolást találtak, hogy az irdatlan nagy felni/abroncs páros súlya nem érződik annyira, mint egy hétköznapibb GTC-ben. A 6 másodperces 0-100-as sprint szintén dicséretes eredmény; a Mégane RS ugyanezt tudja, izgalmas csata várható tehát kettejük között.

Az OPC olyan finomságokkal teszi még teljesebbé az élményt, mint a 10 cm-rel kisebb kormánykerék és a kiváló kormányzás, a deréknál és a combnál is állítható sportülés vagy a tisztességes váltó.

Az árlista is ismert, az OPC 8.150.000 forinttól indul, ami gyakorlatilag egyben komoly felszereltséget jelent, bőrrel, navigációval és xenon fényszórókkal lehet tovább srófolni az összeget. A nagy ellenfél, a Renault Mégane RS 8.040.000 forinttól vihető haza, a VW Scirocco 2.0 TSI 210 lóval 8,4 millióba kerül, ezek tükrében az Atra OPC árcéduláját versenyképesnek nevezhetjük.