Ha gazdaságilag nem is, az Opel modellek tekintetében az utóbbi években szép pályát futott be, jóformán vesztett helyzetből sikerült teljesen új palettájával és filozófiájával komoly növekedést produkálnia, ráadásul úgy, hogy közben a presztízsen is sikerült dobniuk. Ezúttal a legerősebb dízel és a valaha gyártott legerősebb Astra került nagyító alá, mellettük pedig a szedán szintén tiszteletét tette.
Szedánnal is borsot törnek mások orra aláA rüsselsheimi gyártó rettentően büszke arra, hogy 2009 óta mintegy 700.000 Astra kelt el Európa-szerte, miközben a Dekra 15 millió használt autót vizsgálva a villámos márka termékeit hirdette ki minőségi győztesként. Európában az Astra már a harmadik leggyakoribb kompakt, míg hazájában, Németországban a második helyen trónol.
Az Opel egyébként magabiztosan fejlődik, szépen lassan teljes egészében behozza lemaradását a többiekkel szemben, amire kiváló példa, hogy az Astra számos olyan fejlesztést megkap, amivel eddig csak a kategória elitje rendelkezett. A jelenleg végrehajtott frissítés a ráncfelvarrással együtt új motorokat, valamint innovatív megoldásokat hozott magával.
Ilyen például az új Opel Eye, amely a korábbi szolgáltatásokat kiegészítve ezen túl már táblafelismerővel, sávtartó asszisztenssel és a ráfutásos balesetek megelőzését segítő rendszerrel is rendelkezik. A kamera mellé radar is telepedett, amely az adaptív tempomathoz, valamint a húzós helyzetekben a fékezéssel operáló asszisztenshez szükséges, de nem feledkezhetünk meg a hagyományosabb szenzorokat használó holttérfigyelőről és a parkolássegédről sem. A biztonsági arzenál tehát komplett, sőt, már tolatókamera is szerepel majd a kínálatban.
Négy bicaj utazik az Astrán - galériaA technikai finomságok mustrája mellett szót érdemelnek a komfortot szolgáló opciós tételek is, melyek közül leginkább a tényleg rettentően jó térérzetet nyújtó GTC panoráma szélvédő a legkívánatosabb, de nem hagyhatjuk ki a sorból az immáron négy kerékpárral megbirkozó FlexFix rendszert, valamint a továbbra is díjnyertes üléseket sem.
Erőforrások terén nagy újdonság nincs, a már korábban bejelentett pluszokat kapjuk. A 140 lovas 1.4 Turbo az overboost funkciónak köszönhetően rövid ideig 200 helyett 220 Nm-t képes produkálni, ami előzéskor segíthet valamicskét, illetve benzines fronton még az OPC erőforrása jelent újdonságot. A dízeleknél a legnagyobb durranás az Insigniában már megismert kétliteres, kétturbós BiTurbo négyhengeres, amely 195 lóerővel és 400 Nm-rel borzolja a kedélyeket. Külön finomság, hogy az erős dízelhez feszesebb futóművet és látványos sportcsomagot kínál az Opel, amivel felöltöztetve tényleg eszméletlen dögös lesz az Astra.
Egészen eddig az Opel kompaktjának szedán verzióját csupán a frekventált piacokon forgalmazták, a J Astrából faragott négyajtóst viszont egész Európában árulják majd, méghozzá azért, mert az elegáns és tetszetős formaterv, a harmonikus vonalak a gyártó szerint a nyugati államokban is megállják a helyüket.
Zseniális a GTC üvegkupolája - galériaAz Opel úgy kalkulál, hogy a szedánokat nagyjából 30 %-os részesedéssel tudja majd értékesíteni 2013-ban. S valóban, a B-oszloptól újrarajzolt tetővonal sokat segít azon, hogy igazán jó legyen az összkép, aminek hála cseppet sincs olyan érzésünk, hogy csak egyszerűen egy puttonyt ragasztottak az Astrára a szakemberek. Kifejezetten szép részlet a csomagtér ajtajának éle, ami könnyed vonalvezetésű légterelőt mintáz és zárja le a hátsó ablak kontúrját.
Ellenben az ötajtóséval megegyező tengelytávolság (2685 mm) miatt a hátsó helykínálat továbbra is átlagos, a lépcsőshátú modell 460 literes csomagterével és inkább elegáns megjelenésével hódít.
Érdemes lapozni, a legerősebb Astrák kerülnek ugyanis terítékre.