Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha gazdaságilag nem is, az Opel modellek tekintetében az utóbbi években szép pályát futott be, jóformán vesztett helyzetből sikerült teljesen új palettájával és filozófiájával komoly növekedést produkálnia, ráadásul úgy, hogy közben a presztízsen is sikerült dobniuk. Ezúttal a legerősebb dízel és a valaha gyártott legerősebb Astra került nagyító alá, mellettük pedig a szedán szintén tiszteletét tette.

Szedánnal is borsot törnek mások orra aláA rüsselsheimi gyártó rettentően büszke arra, hogy 2009 óta mintegy 700.000 Astra kelt el Európa-szerte, miközben a Dekra 15 millió használt autót vizsgálva a villámos márka termékeit hirdette ki minőségi győztesként. Európában az Astra már a harmadik leggyakoribb kompakt, míg hazájában, Németországban a második helyen trónol.

Az Opel egyébként magabiztosan fejlődik, szépen lassan teljes egészében behozza lemaradását a többiekkel szemben, amire kiváló példa, hogy az Astra számos olyan fejlesztést megkap, amivel eddig csak a kategória elitje rendelkezett. A jelenleg végrehajtott frissítés a ráncfelvarrással együtt új motorokat, valamint innovatív megoldásokat hozott magával.

Ilyen például az új Opel Eye, amely a korábbi szolgáltatásokat kiegészítve ezen túl már táblafelismerővel, sávtartó asszisztenssel és a ráfutásos balesetek megelőzését segítő rendszerrel is rendelkezik. A kamera mellé radar is telepedett, amely az adaptív tempomathoz, valamint a húzós helyzetekben a fékezéssel operáló asszisztenshez szükséges, de nem feledkezhetünk meg a hagyományosabb szenzorokat használó holttérfigyelőről és a parkolássegédről sem. A biztonsági arzenál tehát komplett, sőt, már tolatókamera is szerepel majd a kínálatban.

Négy bicaj utazik az Astrán - galériaA technikai finomságok mustrája mellett szót érdemelnek a komfortot szolgáló opciós tételek is, melyek közül leginkább a tényleg rettentően jó térérzetet nyújtó GTC panoráma szélvédő a legkívánatosabb, de nem hagyhatjuk ki a sorból az immáron négy kerékpárral megbirkozó FlexFix rendszert, valamint a továbbra is díjnyertes üléseket sem.

Erőforrások terén nagy újdonság nincs, a már korábban bejelentett pluszokat kapjuk. A 140 lovas 1.4 Turbo az overboost funkciónak köszönhetően rövid ideig 200 helyett 220 Nm-t képes produkálni, ami előzéskor segíthet valamicskét, illetve benzines fronton még az OPC erőforrása jelent újdonságot. A dízeleknél a legnagyobb durranás az Insigniában már megismert kétliteres, kétturbós BiTurbo négyhengeres, amely 195 lóerővel és 400 Nm-rel borzolja a kedélyeket. Külön finomság, hogy az erős dízelhez feszesebb futóművet és látványos sportcsomagot kínál az Opel, amivel felöltöztetve tényleg eszméletlen dögös lesz az Astra.

Egészen eddig az Opel kompaktjának szedán verzióját csupán a frekventált piacokon forgalmazták, a J Astrából faragott négyajtóst viszont egész Európában árulják majd, méghozzá azért, mert az elegáns és tetszetős formaterv, a harmonikus vonalak a gyártó szerint a nyugati államokban is megállják a helyüket.

Zseniális a GTC üvegkupolája - galériaAz Opel úgy kalkulál, hogy a szedánokat nagyjából 30 %-os részesedéssel tudja majd értékesíteni 2013-ban. S valóban, a B-oszloptól újrarajzolt tetővonal sokat segít azon, hogy igazán jó legyen az összkép, aminek hála cseppet sincs olyan érzésünk, hogy csak egyszerűen egy puttonyt ragasztottak az Astrára a szakemberek. Kifejezetten szép részlet a csomagtér ajtajának éle, ami könnyed vonalvezetésű légterelőt mintáz és zárja le a hátsó ablak kontúrját.

Ellenben az ötajtóséval megegyező tengelytávolság (2685 mm) miatt a hátsó helykínálat továbbra is átlagos, a lépcsőshátú modell 460 literes csomagterével és inkább elegáns megjelenésével hódít.

Érdemes lapozni, a legerősebb Astrák kerülnek ugyanis terítékre.