Alapvetően semleges, s mindenekelőtt kezesbárány
Az első pillanatokban azt hihetnénk, hogy a kényelmesen suhanó Honda majd ívmenetben lobogtat fehér zászlót, de az csak makacsul ragaszkodik az úthoz, igen figyelemreméltó oldalgyorsulásra téve szert. Az ily módon törtető Civic persze még az üzemanyagtartály áthelyezésével eltolt tömegközéppont ellenére sem tudja meghazudtolni az elsőkerékhajtású, és orrmotoros autók tipikus viselkedési hajlamát, így Vajon kinek lesz kedve tuningolni?az elnyújtott ívek semlegességére tovább ingerelve alulkormányozottsággal kontrázik rá, de gázelvétellel még a far is játékba hozható.
A Honda ötajtósa ugyan mérsékelten képes az örömszerzésre, de egyéniségéhez mégis inkább a csendes suhanás illik, noha ennek némileg ellentmond az autópályán zavaróvá váló szélzaj, s esetenként az autó köré tekeredő turbulencia, ami a vakondokat az odújukból is kiüldözni képes sípolást eredményez, de azt is nyugodtan aláhúzhatjuk, hogy az új Civic legközelebb Falusi Mariannal egyidőben lesz „atletikus”, hiszen a prospektus által hangoztatott jelzőt sem a forma, sem az ígéretesnek tűnő motor kvalitásai nem támasztják alá.
Honda Civic - galériaEttől függetlenül az ötajtós Civic egy remek minőségű autó, csak éppen nehezen illeszkedik a Honda tüzes imázsához, ami ellentmondásos képet fest róla, ám a sportos vezetési élményért fohászkodók kárára nyit egy egészen új kör felé. Akik ugyanis egy könnyedén kezelhető, rendkívül praktikus, mégis a kategóriához mérten viszonylag kihegyezett autót keresnek, ami nem mellesleg úgy modern, hogy közben kerüli a feltűnést, azok bizony kiváló társra lelhetnek az újdonságban. Nem jelentéktelen mellékzönge, hogy a gyártó ezúttal az innovációk terén is előre siet, s ez igaz akkor is, ha ezen a ponton meg kell említenünk, hogy mostantól az összes elektromos ablakemelő automata, de a szarkazmust félretéve mindenképp üdvözölhetjük a távolságtartó tempomat debütálását is. Módfelett örülhetünk a szériában járó start-stop rendszernek, ami kulturált működésével csak vizet hajt a malmunkra, s a szívómotorral való párosításával nem is vállalunk vele akkora kockázatot, mint egy turbós esetében, miközben az alapfelszereltség részét képező tolatókamera már egy olyan részlet, ami képes lehet a finomságokra fogékonyakat egymagában is meggyőzni.
A sebességtartó automatikát, önműködő fényszórókat, - ablaktörölőket, kétzónás klímát, USB csatlakozóval ellátott, ám átlagos minőségű szórakoztató berendezést, lejtmeneti elindulást is segítő menetstabilizálót, és minden alapvetően szükséges tételt tartalmazó „Sport” csomag listaáron 5.359.000 forintba kerül, s ezt jószerivel már csak a 119.000 forintba kerülő metálfényezéssel egészíthetjük ki. Miközben tesztautónkat a tetszetős tanksapka mellett is számos egyedi kiegészítő díszíti, a következő EXE felszereltségi szint már további 1,3 millió forinttal könnyítené meg a pénztárcánkat, de itt már napfénytető, bőr kárpitozás, prémium hifi, és minden földi jó szolgálja a legkényesebb vásárlók igényeit is.
Az ajtók szélesre nyílnak, így könnyű a beszállás
Ezzel kelne versenyre többek között a Ford Focus 1,6 literes EcoBoost motorjával, ami 150 lóerős teljesítménnyel szolgál, s 5.525.000 forintos listaárával épp annyi ponton jobb a Hondánál, amennyiben gyengébb is nála, így kettejük között a menetteljesítmények, illetve a praktikum közötti prioritások vezethetnek döntésre. Tétovaságunkat már csak tovább erősítheti, hogy ebben a ligában versenyzik az Opel Astra 1.4 Ecotec 140 tagú ménese is, s miközben a rüsselsheimi felszereltségtől függően libikókázik ellenfelei körül, a Volkswagen konszern kompaktjai mellett a képbe kerülhet a frissen debütált Hyundai i30 is a már jól ismert 1,6 literes, 135 lovas GDI erőforrással szerelve, ami szinte egyező képességekkel, de közel azonos árcédulával ruházza fel a koreait.
Egy csoki reklámja juthat róla eszünkbe - így kell elfogadni
Látható hát, hogy a kívánt felszereltségi szintek számbavétele után elhatározásunkat legfeljebb a személyes ízlés, és szimpátia befolyásolhatja, mégis, a Civic-et inkább azok számára ajánlanánk, akik egy kimért, nyugodt, és módfelett sokoldalú társat keresnek a mindennapokra, de nem mondanak le a kezelőszervek és a futómű kifinomultságáról sem. Ezeken a pontokon ugyanis remekel a Honda újdonsága, de hiányzik belőle az a tűz és egyediség, ami miatt rajongói klubok csoportosultak a márka köré.
Néhány szóban
Honda Civic - galériaAz új Honda Civic debütálását hosszas várakozás előzte meg, fogadtatása mégis közönnyel átitatott. A piaci bevezetés nehézségei azonban nem is az esetleges műszaki hiányosságok, mint inkább a vártnál szolidabb megjelenés számlájára írhatók, így az autónak a teszteken van alkalma fokozott népszerűségre szert tenni. Tartósan vallatva pedig a felszínre kerülnek a típus erényei, így például nem mehetünk el szó nélkül az utastér praktikus variálhatósága, a pontos váltó, a sokoldalú futómű, vagy éppen a precíz kormányzás mellett sem. Sajnálatos, hogy a körítés többet is támogatni lenne képes, mint amit a 142 lóerős, ám csak magas fordulaton kinyíló 1,8 literes erőforrás kiaknázni képes, ami ezen vétségét takarékossággal kompenzálja. Miközben a konkurensek mind kvalitásaikat, mind árcédulájukat tekintve a japánok közelében járnak, a Civicet a közvetlenségre és kifinomultságra vágyó vásárlók figyelmébe ajánljuk, s egyúttal várjuk az első turbómotorok felbukkanását, melyek feltehetnék az i-re a pontot..
Előnyök: Praktikus, egyedi megjelenésű belső kialakítás; Méretes csomagtér; Pontos váltó; Precíz kormányzás; Sokoldalú futómű
Hátrányok: Kissé szűk első ülések; Nagy sebességnél zavaró szélzaj; Rövid végáttétel; Csak felül kinyíló motor; Hátul szerényebb fejtér, szűkülő látószög
