Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Praktikum tehát kipipálva, csupán az a kérdés, hogy a Chevroletnél friss erőforrás mennyire tudja megváltoztatni az 1,8-as szívó által hagyott nyomokat. Egy biztos, a jól kapcsolható, közepes utakon járó, s eggyel több fokozatot rejtő váltó már önmagában sokat dob a történeten, s a hajszolva kissé morgós hangú 1,4-es kedvező karakterisztikájával bizonyítja, hogy minőségi döntés volt a motorváltás.

Tetszetős, egyedi óracsoport - galériaA hatodikban 100 km/h-nál 2450-es percenkénti főtengelyfordulaton duruzsoló erőforrás zaja egyébként a menetzajjal együtt remekül van elszigetelve, amit hangerőmérésünk kiválóan bizonyít (100 km/h - 63,5; 130 km/h - dB 65,9 dB). A négyhengeres tehát kellemesen húz, ám forgatni a kis turbósokhoz hasonlóan túlságosan nem érdemes, 5500 felett már mindenképp esedékes a váltás, hisz azt követően ismét kedvező tartományba esik vissza a fordulatszám. Az étvágy viszont már nehezebb falat, hiszen inkább átlagos számok adódtak, de nem árt tudni, hogy az Orlando nem épp kicsi autó.

Átlagos használat mellett 7-7,5 liter között vígan ellehetünk, s autópályatempónál sem lépjük túl a 8 litert, míg városban 7 literből autózhatunk el. Természetesen legjobban országúton takarékoskodhatunk, ahol 6 literrel is beéri a Chevy hétülésese. Összességében tehát inkább átlagos az étvágy, ám az elődöt jelentő 1,8-ashoz képest üdítő a differencia.

Klasszikus arányok, jó felépítés - galériaAz eddig kialakult kedvező összképen nem ront sokat a futómű sem. Kényelmes, szépen átlép a hibákon, miközben feszessége révén jó abroncsokkal tisztességes tempójú kanyarvételekre képes. A terhelésváltásokat viszont továbbra se szereti, ilyenkor a far heves kimozdulása okoz nagy bizonytalanságot, ami a menetstabilizáló gyors beavatkozása orvosol. A kormányzás emellett kissé plasztikus és talán érzéketlen, ám egy vérbeli családi modellnek ezt csak nagyon szőrszálhasogató kedvünkben róhatjuk fel.

Kétségtelen, hogy a kínálatban továbbra is bennmaradó, de immáron belépőszintű benzinessé váló 1,8-asnál jobb választás az 1.4 Turbo, s 5,93 milliótól nagyon tisztességes felszereltséggel már vihető is, ám okos döntés lehet az alig drágább LTZ felszereltség bepipálása, s a bővebb extralista mellé itt 6,06 milliós ár társul. A Chevrolet ehhez jelen pillanatban 451.000 Ft árengedményt tesz elérhetővé, így akár a bőrkárpittal és ülésfűtéssel bíró LTZ+ csúcsverzió is bekúszhat 6 millió alá. A navigációs rendszer felára 310.000 Ft. A dízelmotor is megfontolandó lehet, hiszen a jól szereplő 130 lóerős és 163 lóerős kétliteres is (érthetetlen módon egy áron vannak) 140.000 forinttal kóstál többet LT+ szinten, míg LTZ esetében már 250.000 Ft a 163 lóerős turbódízel felára.

Az ár/érték arányáról híres Renault a Grand Scénic 7 üléses verziójával ezúttal is erős konkurenciát teremt, hiszen a valamivel gyengébb, 130 lovas 1,2 TCe motorral és navigációval 6,41 millióért kapható, s a forgalmazó további 600.000 Ft kedvezményt is biztosít hozzá.

Ár/érték arányával emelkedik ki - galériaA Peugeot-nál viszont már 900.000 forintos árelőnnyel csábítják a vásárlókat az 5008 megvételére, ami a 6,9 milliós árból jön le, így viszont a 156 lovas 1,6 THP-val roppant versenyképessé válik a francia. Aki költséghatékony szeretne maradni, az Opelnél keresheti szíve választottját, a Zafira Tourer mellett még mindig forgalomban lévő Zafira ugyanis a gyengébb produkciót nyújtó 1,8-as 140 lovassal 5,65 millióért hozható el. A legdrágább ellenfelet továbbra is az értékálló portékájáról híres Volkswagen adja a Touran személyében, ám érte még alapáron is 6,5 milliót kell leszurkolnunk az 1,4 literes, 140 lovas turbómotorral, s korrekt felszereltséggel már a hétmillióhoz közelítünk.

Néhány szóban

Az Orlando ismét bizonyította rátermettségét, hiszen hétülésesként kiváló praktikumról és használhatóságról tett tanúbizonyságot, s immáron jó és élhető benzinmotorral is elérhető az 1.4 Turbo személyében. Persze fejlődnie még mindig van hova, hiszen az új fedélzeti rendszert még szívesebben láttuk volna benne, de érthető, hogy egyszerre mindent nem várhatunk el. Árával együtt az Orlando a piac egyik legjobb, legokosabb vétele lehet.

Előnyök: Tisztességes összeszerelési- és anyagminőség; Kellemes hajtáslánc; Jól használható hétüléses felépítés; Praktikum; Helykínálat; Ügyes futómű

Hátrányok: Hét üléssel pici csomagtér; Nem túl jó kalaptartó-megoldás; Nagyobb tempónál magas fordulatszám; Plasztikus kormányzás

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek