Nyomatékosak és takarékosak - érzékelhető különbség gyakorlatilag nincs a menetteljesítmények között
A rossz idő miatt maradt el a szedánok közös fotózásaA motor karakterisztikája mindemellett rendkívül szerethető, hiszen már egészen alacsony fordulaton is megfelelő kulturáltsággal mozgatja a kicsivel több mint 1,5 tonnás autókat, hogy aztán kétezres magasságokban újult erővel lódulhassunk neki. Noha a gyáriak üzemanyagfogyasztásra tett gyári jóslatai némileg optimistának bizonyultak, mindennapos körülmények között az 5,5-5,8 literes eredmény mindkét típusban reálisnak tekinthető, s ezen a ponton jegyzendő meg, hogy a Malibu tesztátlaga még annak ellenére is kimért tudott maradni, hogy a próbatétel a legnagyobb mecseki hóban érte a modellt, midőn a hajtott kerekek kerületi sebessége sokszor kényszerűen is nagyobb volt a haladás tempójánál. Az amerikai szerényebb gyári értéke (5,1 l az Opel 5,8 liter/100 km-es adatával szemben) egyébként az egyes kiviteleknél némileg hosszabb végáttétellel indokolható, azaz túlnyomóan külterületen közlekedve ez az erény érvényesülni lehet képes.
'Drágám, nem láttad a Chevy kulcsát?' - A Malibunak van romantikája...
Ami a végső beállításokat illeti, a Chevrolet igazán szívhez szól, hiszen rövid sebességváltó karja férfias kezeket igényel, s ugyan közepesen hosszú úton jár kulisszájában, aki szeret ’maga vezetni’, bizonyára értékelni fogja majd a közvetlenség eme - lassan feledésbe vesző - formáját. A megfelelő ellenállásnak a pontos és elegendő visszajelzést biztosító kormánymű sincs híján, így a Malibu egy pillanat alatt mosolyt varázsol az arcunkra.
A szűkösebb Opel kormánykereke a szívünk csücske - galériaEzzel ellentétben az Insignia egészen más iskolát követ, hiszen kezelőszerveinek hangolása némi populista szemlélet mellett kevésbé maszkulin, mégis jó érzettel töltheti el azokat, akik a vezetési élményt sem vetik meg. Mindez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a hatfokozatú váltó kapcsolója hosszabb, s ezzel együtt könnyedebb mozdulatokat igényelve hosszabb úton is jár, miközben a Maseratik alcantara bőrrel húzott kormánykerekén innen etalonnak számító (feláras csomagban +190.000 forintot kóstáló) volán könnyedsége sportos kívánalmak mellett egy kevéssel elmarad a Malibu közvetlenségétől.
A sötét szín ne legyen megtévesztő, kellemes a miliőA jármű hangulatához illően amerikai versenyzőnk futóműve is keményre hangolt, ami csupán rövid úthibákra való érzékenységével ad okot a szemráncolásra, ám ilyenkor kissé szigeteletlennek, zajosnak is találhatjuk a magabiztosságot sugalló konstrukciót. Ezen a ponton lép képbe az Opel adaptív és valós idejű szabályozásra képes "FlexRide" rendszere, ami három alapfunkcióján túl az aktuális igénybevétel függvényében 11 különböző beállítással járhat a sofőr és az utasok kedvében, legyen szó sportosságról, vagy éppen kifogástalan menetkomfortról. Noha alapesetben feláras (259.000 Ft) szerkezetről van szó, "Sport" felszereltségi szinten már széria ellátmányról beszélhetünk, ami bizony az ezen a ponton is ügyesebben szigetelt német malmára hajtja a vizet.
Az Insignia fegyverténye az asszisztens rendszerek garmadája, illetve az adaptív futómű
A benzines változat a kipufogókról ismerszik megMindezek fényében az Insignia agilisabb, spontánabb, precízebb, s teherváltásokra is kiegyensúlyozottabban reagál ikertestvérénél, ám ettől függetlenül határhelyzetben mindkét típus esetében erős alulkormányozottsági hajlammal számolhatunk, ami a Malibu esetében egy kevéssel intenzívebb. Mentségére legyen szólva, a Chevrolet még tetemesebb tömege ellenére is ügyesebben lassít, hiszen meleg fékekkel 100 km/órás sebességről kerek egy méterrel korábban áll (35,9 m) meg.
Döntésünkben végső soron már csak az árcédula mustrálása lehet segítségünkre, azonban itt a számolás módja nem is olyan egyértelmű. A Chevrolet szerencsére nem aprózza el a dolgot, hiszen a dízel Malibu 8.399.000 forint ellenében egyetlen, módfelett gazdag felszereltségi szinten vásárolható meg, s ezt az összeget már csak kulcsnélküli indítással (+60.000), napfénytetővel (+200.000), navigációs rendszerrel (+300.000), metálfénnyel (+140.000 Ft), vagy éppen hatfokozatú automataváltóval (+450.000) hizlalhatjuk.
Azonos felszereltség mellett némileg olcsóbb a Malibu
A némileg vastagabb ceruzával dolgozó Opel már nem könnyíti meg a dolgunkat, hiszen a kínálat több mint gazdag, ám a Malibuval leginkább összemérhető gázolajos 7.980.000 forintos alapáron kelleti magát. Azonos felszereltséghez aztán eljuthatunk különböző kiindulási pontokról is, de talán az adaptív futóművet már tartalmazó "Sport" csomagot választva teszünk a legjobb ér/érték arányt képviselő lóra, miközben a többlet átlagosan 6-700.000 forintra adódik.
Kapcsolódó tesztjeink
- Opel Insignia 1.4T ecoFLEX teszt - Alapvetés
- Opel Insignia 2.0T 4x4 Aut. teszt - Skizofrén kaméleon
- Opel Insignia 2.0T E85 teszt - Vajon megéri az alkoholistára voksolni?
- Opel Insignia 2.0T és 2.8T összehasonlító teszt (2010) - Jobb láb – bal láb
- Opel Insignia 4x4 vs. Renault Laguna 4Control - Én kormányzom, te hajts!
- Opel Insignia OPC Unlimited aut. teszt - Rüsselsheim Expressz
- Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo teszt - Még egy lapáttal
- Chevrolet Malibu 2.4 teszt - Álmaimban Amerika
Legkedvesebb Insigniánk mellett persze a képeken is látható BiTurbo személyében létezik legjobb Insignia is, ami az azonosan 1956 hengerűrtartalmú blokkból két feltöltő segítségével már 195 lóerős teljesítményt présel ki, miközben minden fordulatszámtartományban kulturáltabb és rugalmasabb fentebb ismertetett testvéreinél. Noha kétségtelenül ez a 9,16 millió forinttól kapható kivitel viszi a prímet, esetében megjegyzendő, hogy a kiváltott hevesebb szívdobogásban nem csak a kiegyensúlyozottabb motor, de a rövidebbre szabott váltó-áttételezés is szerepet játszik, igaz, az illúzió valóban megteszi a hatását – ülésváltással ég és föld a gázreakcióban és a rugalmasságban tapasztalható különbség.
Üzleti célokra, családnak és utazóautónak kiváló a Malibu - hátránya a szűk választék
Azonos konfiguráció mellett is arasznyival győz az OpelLátható hát, hogy a Chevrolet csupán egyetlen felszereltség mellett közvetlen ellenlábasa a három karosszériaváltozatban kapható, minden igényt kielégíteni képes, és végtelen kombinációban összeállítható Insigniának. Aki azonban éppen egy ilyen kánaáni csomagra vágyik, a virgoncabb Opellel szemben egy pillanatra se tévessze szem elől a férfiasabb Malibut, ami annak ellenére is kiváló utazóautónak minősül, hogy innovatív asszisztens rendszerekkel nem bír, s üzleti felhasználásra nem csak második sorának és teljes utasterének szellősebb helykínálata okán alkalmasabb, de ritkaságfaktora és eleganciája miatt sem felejthetjük el az éppen megújulásra készülő limuzint.