Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Utastér, csomagtartó, praktikum

Az 508-ban árnyalatnyival jobb az anyagminőség.A beltér tekintetében mindkét modell érdekes módon szinte azonos erősségeket és hiányosságokat mutat. Előbbiek táborát gyarapítja a remek anyagminőség, amely a Peugeot esetében az alsóbb régiók puhaságának köszönhetően még több dicséretet érdemel, viszont a hangulatot az összeszerelési minőség átlagos mivolta némileg rontja. Ennek eredményeképp kanyarodásnál már a friss tesztautókban is hallottunk ropogást a középkonzol enyhe csavarodása miatt, igaz, rossz úton a zajongás nem vált zavaróvá.

A beltérben jobban elmerülve a Peugeot kezelését mindenki ergonomikusabbnak találta, amelyben a fektetett tekerő-vezérlőnek is szerepe van (az a C5-ösben függőlegesen állítva kapott helyet). Peugeot HUD - immár a sötét oldalonAzért itt sem tökéletes minden: a második generációjába lépő HUD itt is nagyon tükröződik a szélvédőn, a parkolóradar itt kissé lassan reagál – az üzemanyagszint-mérő pontatlanságát meg már ismerjük korábbról. Mindezek ellenére a műszerek azok, amelyért az összes kategóriatárssal szemben komoly dicséretet érdemel mindkét modell: igényes órákat,  víz- és olaj-hőfokmérőt találunk mindenhol, igaz a Peugeot kijelzői jobban leolvashatóak. Emellett a színes kijelzők felbontása és megjelenítése is mindenhol nagyon szép. A Citroënben viszont több (ha nem is sok) tárolóhely található – ha tengernyi apróságot nem is nyel el az autó, a pénztárcánk, telefonunk és néhány apróság elhelyezésére van lehetőség a vezető keze ügyében.

Nehéz dönteni? Úgy bizony. A nyitással nem, a csukással annál többet bajlódhatunk.Egyedül az segíthet a végső elhatározásban, ha nem frissen érkezünk a konditeremből, dagadó izmokkal az autókhoz (ami valljuk be, nem feltétlenül a leggyakoribb állapot). Ekkor ugyanis azonnal feltűnik, hogy a Peugeot az ellentartás mestere: az ajtókat nehéz becsukni a kis erőkar miatt, miközben a csomagtartó zárása is problémás kézbepiszkolás nélkül a rosszul elhelyezett fogantyú és a nagy (az öregedéssel feltételezhetően csillapodó) visszatérítő erő miatt. A C5 ezt sokkal jobban tudja, igaz a piszkolásnak ő is mestere: esőben a csomagtér ajtajának nyitásakor a víz egy része beömlik ide. Ha már itt tartunk: a Citroën papíron 34 literrel kisebb hátsója a gyakorlatban ugyanakkorának érződik – a lényeg, hogy mindkét modellben jól kihasználható és pakolható a csomagtartó.

Elöl döntetlen - hátul viszont az 508 kellemesebbA hátsó helykínálatról sem szabad megfeledkezni. A kényelemre hangolt szedán esetében az alábbi bejegyzések szerepeltek a tesztnaplóban: hátul kisebb fejtér és alacsony – a magasaknak nem megfelelő – kartámaszok. Viszont a lábtér jó, ellenben igazi ritkaságként kis utasoknak a hátsó ülések nagyon hosszúak, nagyoknak viszont kényelmesek. Összességében végül a Peugeot hozta itt a jobb teljesítményt: az ő kartámaszai és ülései alkalmasabbak a különféle testalkatok variációi számára, miközben a fejtér is jobb hátul – már csak az árnyékoló roló lehetne szélesebb és pazar lenne itt az utazás még 195 centiméteres magassággal is.

Árak, végül pedig némi konklúzió

Kényelem vagy sportosság? Ha mindegy és még mindig vacillálunk, sok enyhülést a költségek fejezet sem ad. Bár a Peugeot 700 ezer forinttal drágább alapára megmarad, ha megegyező – normaszintre – hozzuk az autókat, de összességében a mérleg nyelve épp ennyire dőlt a beltér esetében az 508 irányába. Tesztautóink esetében az árcédulák már 11 milliós magasságokba szöktek, ami a szinte teljes felszereltség következménye, de itt jegyezném meg, hogy ezért az összegért nagyon is sok értéket adnak a francia szedánok. A C5 további árelőnye a jelenlegi akció keretén belül nyújtott 4 éves garancia, amelyre a Peugeot esetében további plusz 190 ezer forintért van lehetőség.

V6 HDi-vel is van, de mi most az új 2,2 literes dízelt ajánljuk.

A C5 esetében van feljebb: a 240 lóerős V6-os dízel 1,4 millió forint felárért kínálja főleg 100 km/h felett lehengerlő teljesítményét, viszont legalább egy literrel nagyobb fogyasztása, valamivel kulturálatlanabb működése és nagyobb várható értékvesztése miatt racionális elvek szerint Utazóautónak és sportos szedánnak is kellemes.összességében a négyhengeres megoldás jobb ajánlatnak tűnik. Az ínyencségek kedvelői inkább a különösen finom integrál bőrkárpit mellett döntsenek, amelyhez Alcantarával burkolt tető is jár.

Konkurenciát a remekül motorizált modelleknek a német kínálatban találunk. Képességek terén a 200 lóerős, 2,2 literes dízelmotorral szerelt Ford Modeo van a franciák szintjén, amely bár inkább a sportos Peugeot-val konkurál, a néhány tizeddel lassabb gyorsulás és a kb. fél literes fogyasztástöbblet miatt papíron a puszta számok tükrében mindkettőnél szerényebben teljesít. Viszont tesztünk rávilágít, hogy még ha nem is ilyen karakteres, összességében nagyon érett konstrukció a Mondeo, amely a jelenlegi akciókat beleszámítva hasonló áron – nagyobb várható értéktartással – kínálja magát, mint a krémes franciák.

Nem szabad megfeledkeznünk az új Volkswagen Passatról sem, amely kétliteres dízelmotorja  170 lóerejét használja fel nagy hatékonysággal, 8,6 másodperces 0-100-as sprintértéket és mindenkinél kedvezőbb, 5,3 literes átlagfogyasztási értéket mutatva. Átlagosan mintegy 5 százalékkal drágábban, amely különbséget kedvezőbb költségei miatt visszahozza – igaz menetdinamika terén egy árnyalattal akkor is szerényebb lesz.

Néhány szóban

Bár makulátlan eredménnyel egyik modell sem fejezte be tesztünket, mindketten komoly értéket adnak árukért a prémiumkategória képességeit karcolgatva. Megegyező teljesítményük ellenére az 508 és a C5 nagyon is eltérő karakterek – mindketten mások, így mindkettőt másért ajánlanánk. Pörgősebb napjainkon a Peugeot-val indulnánk útnak, míg a nyugodt, pihentető időszakokra a Citroën volánja mögött találnák otthont.

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek