A Porsche aktuális 718 Boxster sorozatának csúcsmodellje, a Spyder gyakorlatilag teljesen álcázatlanul utolsó tesztköreit futja, és a dolog pikantériája, hogy roadster létére a gyáriak hóban és fagyban nyúzzák a keményvonalas sportautót, tehát olyan körülmények között, amikhez hasonlót valószínűleg soha nem fog látni a modell.
Mindezek ellenére nyilván nem véletlen a téli teszt, az ugyanis szerves része a Porsche kiterjedt nyúzópróbájának, amit a szériagyártásig minden egyes új Porschének teljesítenie kell. A 718 Boxster Spyder az előző, (még a 718 típusjelzés előtti) 981-es modellkódot viselő Boxster Spyder közvetlen utódja. Itt jegyezném meg, hogy eddigi pályafutásom alatt nem kevés autót vezettem, de a Boxster Spyder személyes abszolút kedvencem, számomra – hozzáteszem, közútra – nincs feljebb. És egy biztos: a rövidesen piacra kerülő utód még elődjénél is finomabb lesz.
A Porsche gyakorlatilag teljesen álcázatlanul teszteli az új 718 Boxster Spyder-t – galérián az elődmodell
Eleinte sokan féltek a négyhengeres, 2,5 literes turbós boxermotor megjelenésétől (ami a 718 S-ekben 350, a GTS-ekben pedig 365 lóerőt teljesít), amely bár bivalyerős, élményben a közelükbe nem ér az egekig forgó és mennyei szólamokon éneklő szívó hathengeres boxereknek, ám a szívó hathengeres még kap egy – minden bizonnyal – utolsó esélyt a Boxster sorozatban. Nemrégiben még a 911 GT3 4-literes sportmotorjának kissé fojtott verziójáról szóltak a pletykák, amire még mindig van esély, de véleményünk szerint valószínűbb a múlt héten bemutatott 718 Cayman GT4 Clubsport versenyautó 3,8 literes 6-hengeres szívének megjelenésére.
Az új 718 Cayman GT4 Clubsport modellekben 426 lóerőt és 425 Nm-t képes leadni a közel 8000/percig forgatható boxer, ami vélhetően a Boxster Spyder lemezei alatt is hasonlóan potens lesz, tekintettel arra, hogy az előző, 385 lovas Cayman GT4 sem volt gyengébb az előző Clubsport verziónál. Az előző Porsche Boxster Spyder – amiről élménybeszámolónkat ide kattintva olvashatják – szintén 3,8 literes szívó erőforrása különben 375 lóerőt produkált, vagyis akár 50 lóerőnyi pluszt is hozhat az új felvonás. Mindezeken felül a Porsche alaposan átdolgozza az elődjénél merevebb modell futóművét, a felszereltség pedig új tételekkel bővül, a jellegzetes manuális vászontető (sátortető) viszont szerencsére megmarad.
Kevés élvezetesebb autó lesz az új Boxster Spyder-nél... – az elődmodell galériája
Annyi bizonyos, hogy a Porsche 718 Boxster Spyder igazi gyűjtői modell lesz és ezzel együtt tuti befektetés, hiszen szinte biztos, hogy az utolsó szívómotoros Boxster lesz, a habot a tortán pedig a kézi váltó megmaradása jelenti – vagyis egy igazi klasszikus, puritán sportautóról (roadsterről) beszélhetünk, ami manapság nagyon ritka. A bemutatás pontos helyszínét és időpontját egyelőre nem tudjuk, de nagy valószínűséggel, március elején, a Genfi Autószalonon fog bemutatkozni a Porsche újdonsága és még az is elképzelhető, hogy ikertestvérével, a 718 Cayman GT4-gyel együtt. Természetesen amint újabb hírek birtokába kerülünk, azonnal jelentkezünk.

