
Az autótörténelemben (is) már számtalanszor azt hittük, hogy bizonyos dolgokat már egyszerűen nem lehet tovább fokozni, de a kreatív mérnökök rendszeresen megdöntötték az elméletet és rendszeresen találtak még a legkihegyezettebb, legizgalmasabb autókban is némi tartalékot – ha arra volt szükség, akkor mondjuk épp némi versenytechnikát becsempészve a rendszerbe.
A Porsche GT4 a márka egyik legizgalmasabb modelljének hírében áll, amit mi is meg tudunk erősíteni. Porschés szemmel nézve relatíve épeszű áron és szuper várható értéktartással kelleti magát a középmotoros Cayman széria csúcsmodellje, aminek különlegessége, hogy számos részegységét a hírhedt, méregdrága és szélvészgyors 911 GT3-tól örökölte, azzal a finomsággal kiegészítve, hogy míg a GT3 kizárólag a márka hétfokozatú PDK duplakuplungos automataváltójával kérhető, addig a Caymanhoz a vezetési élményt középpontba állító kézi váltó jár.
Jó hír a még radikálisabb Cayman GT4, de rossz hír, hogy állítólag csakis versenypályára születik, utcára nem léphet
Azonban a versenypályán és országutakon egyaránt brillírozó GT4-nél is lehet, mi több, lesz is tovább: a hírek szerint a Porsche piacra fog dobni egy még inkább versenypálya-orientált Cayman GT4-et, ami alig egy hóna múlva, a Los Angeles-i Autószalonon debütálhat. A pletykák különben arról szólnak, hogy a radikális ’Clubsport’ verzió kizárólag versenypályára készülhet, de mi azért bízunk benne, hogy utcai engedélyt is kap a végletekig kihegyezett gép.
Állítólag a lemezek alatt a széria GT4 3,8 literes, 385 lóerős hathengeres szívó boxermotorja fog dolgozni, ami a Carrera S-től érkezik és valós teljesítménye inkább 400, mint 385 lóerő körül mozog, azonban míg a szériaváltozat 1340 kilót nyom a mérlegen, addig a Clubsport további 40 kilót leadhat. Persze a kagylóülések, a hatpontos övek és a bukócsövezés elengedhetetlen trió, ha pályamodellről van szó. Természetesen a futómű még keményebb lesz, a versenypályára kihegyezett fékrendszer szintén fontos, az önzáró differenciálmű pedig széria, akárcsak a GT4-nél. Az azonban már nem hangzik – legalábbis számunkra – annyira jól, hogy állítólag PDK automatát kap a Clubsport.
A kémvideókban PDK-ra utaló kapcsolásokat hallhattunk - elvetik a kézi váltót? 1 hónap múlva kiderül!
Lényeg a lényeg, november közepén minden ki fog derülni, már amennyiben a hírek nem kacsák és Los Angelesben tényleg bemutatkozik a radikális Cayman – erre különben minden esély megvan, hiszen a gyártó már gőzerővel tesztel álcázva néhány hónapja egy különös GT4-et. Amennyiben tényleg kizárólag pályaautóról lesz szó, számos versenysorozatban viszontláthatjuk a típust, hiszen egy homologizált versenyautó lehet. További részletek nem ismertek, így az árak is csak később derülhetnek ki – annyi bizonyos, hogy valódi versenyautóként nem lesz olcsó a jószág. A szériagyártású Porsche Cayman GT4-ről részletesen korábbi cikkünkből, ide kattintva tudnak olvasni.
