Befektetők, tehetős autómániások, figyelem: minden bizonnyal vissza nem térő alkalom közeleg, amit mi biztosan ‘meglovagolnánk’, ha tehetnénk. Első hallásra semmi különös, rövidesen piacra lép a középmotoros Porsche 718 sportautók legújabb változata, ám mégis különös figyelmet érdemel az újdonság.
Éljen, lesz folytatása a Boxster Spydernek! - galériaRögön izgalmasabbá válik a hír, amint hozzátesszük, hogy a 718-as Porschék, azokon belül is a nyitott Boxsterek csúcsverziójáról, vagyis a Boxster Spyder aktuális generációjáról beszélünk, aminek legfőbb ismertetőjegye az elődökhöz hasonlóan az egyedi vonalvezetést garantáló, vászonból készült sátortető, aminek mozgatása félig manuális, félig elektromos. A legnagyobb durranás viszont nem ez, hanem az autó szíve: a pletykák szerint szívómotort kap a Spyder!
Porsche Boxster Spyder (981) - galéria
Hogy ez miért annyira fantasztikus hír? Egyrészt azért, mert amióta megkapták a 718-as jelzést a középmotoros Porschék, azóta be kell érnünk a 2- és 2,5-literes négyhengeres turbós boxerekkel, amelyek ugyan rendkívül erősek és nyomatékosak, turbós karakterük viszont messze áll a korábbi szívó hathengeres boxereknél. Vagyis már önmagában is óriási dolog, ha a Porsche valóban egy 6-hengeres szívó boxerrel szereli majd az új Boxster Spydert.
Kevés jobb hely van ennél az autók világában - galériaAz elődmodellhez képest különben ez még nem jelentene újdonságot, hiszen a korábbi Spyder a ránfelvarrás előtti 911 Carrera S 3,8 literes erőforrását használta, ami a gyári adatok szerint 375 lóerőt produkált a könnyű Boxsterben. Az egekig forgó, gyönyörű hangú motorhoz 6-fokozatú kézi váltót és egy önzáró differenciálművet társítottak a gyáriak, így elképzelhetik, hogy mekkora élmény a viszonylag könnyű, puritán 981 Boxster Spyder terelgetése. Fantasztikus dolog, érdemes elolvasni korábbi bemutató írásunkat ide kattintva a menetpróbájáról.
A klasszikus négyes: erős szívómotor, hátsókerékhajtás, sperrdiffi és kézi váltó - galéria
Legalább 400 lóerőre számítunk - galériaDe ami a lényeg, hogy a Porsche állítólag még tovább merészkedik az új generációnál, és arról szólnak a pletykák, hogy a 718 Boxster Spyder megkaphatja a 911 GT3 (persze kissé fojtott) 4-literes szívó hathengeres boxermotorját, amelyről tudjuk, hogy részben versenytechnikát képvisel. Ha ez igaz lenne, mi mélyen meghajolnánk a Porsche előtt. És az is biztos, hogy ezzel a lépéssel nem csak a világ egyik legjobb élményautóját, hanem egy kiváló befektetési alapot is alkotna a Porsche, főként kézi váltóval – már ha lesz hozzá, de reméljük, hogy igen. Ha tehetik, ne halasszák el a vásárlást, mert vélhetően nem lesz több szívómotoros 718-as, elképzelhető, hogy ez az egyik 'utolsó tánc', tovább nem igazán lehet szembemenni az árral.
Az új Cayman GT4 is rövidesen érkezik állítólag - galéria
A gyáriak különben már gőzerővel tesztelik a 718 Boxster Spydert, amivel nagyjából egy időben érkezik a hasonló technikával felvértezett 718 Cayman GT4. Mi pedig ígérjük, hogy amint hivatalos megérkeznek az első hivatalos információk az újdonságokkal kapcsolatban, rögtön jelentkezünk, addig pedig galériánkban nézegessék a korábbi Boxster Spyder és Cayman GT4 képeit, és álmodozzanak...
