Lassan négy éve, hogy a Ferrari hivatalosan is bejelentette, Purosangue néven érkezik első emelt hasmagasságú, ötajtós modellje. Úgy tűnik, valóban nem kell már sokáig várnunk, ugyanis a nemzetközi médiában megjelent számtalan kémfotó és kiszivárgott kép után most végre egy hivatalos ízelítőt is kaptunk az olaszoktól, amelyen gyakorlatilag teljes egészében megcsodálhatjuk a Purosangue orrát.
Nagy meglepetés persze nem ér minket, hiszen a Ferrari legfrissebb formanyelvének egy újabb iterációját kapjuk, amely leginkább az SF90 Stradale modellre emlékeztet – már ami az első fényszórókat illeti. Ami igazán furcsa lehet, hogy a Ferrariktól megszokott lapos orr helyett ezúttal egy nagyobb arcot kapunk, ami bár ügyesen hozza az olaszok stílusát, azért érezni rajta, hogy ezúttal valami másról, valami marconábbról van szó.
A kivilágosított fotón még jobban látszik, hogy ez most valami más a Ferraritól
Korábban kiszivárgott fotókról az is kiderült, hogy a hátsó fényszórók a 296 GTB modellre emlékeztethetnek majd, míg a farrész az összképet tekintve a GTC4 Lusso modellt juttathatja eszünkbe – persze mindezt eggyel magasabb szinten és kettővel több ajtóval kell elképzelnünk. Nem lepődnénk meg, ha az utastér formáit egy negyedik Ferrari típus ihletné, ugyanis egyrészt a Roma megoldásait tudjuk a leginkább elképzelni egy SUV modellben, ráadásul ezek azok, amelyek a legkevésbé koncentrálnak teljes egészében a vezetőre – márpedig egy szabadidőautóba azért mégsem kerülhet egy szuperautó műszerfala.
Az első fényszórók az SF90-ről lehetnek ismerősek
A Purosangue így egy igazi Ferrari vegyes lehet, amely még a sajátját is beleteszi az olaszoktól eddig teljesen idegen felépítés képében. A lemezek alatt helyet kapó hajtáslánc egyelőre ismeretlen. A legtöbben a 296 GTB 830 lóerős hibrid rendszerére tippelnek, amely egy V6-os turbómotorból és egy villanymotorból tevődik össze. Vannak azonban olyanok is, akik az SF90 Stradale 1000 lóerős, ugyancsak konnektoros hibrid hajtásláncát vizionálják, amelyben egy V8-as szív dobog – ez azonban első körben talán túlzás lenne egy SUV esetében.
Mindezek mellett ráadásul a Ferrari imádott, szívó V12-ese sincs kizárva, szintén 800 lóerő feletti teljesítménnyel. Bárhogy is legyen, egy dologban szinte biztosak lehetünk: az Aston Martin DBX707 nem sokáig élvezheti majd a legerősebb SUV-nak járó cím birtoklását, ugyanis a Ferrari Purosangue nagy valószínűséggel 800 lóerő feletti teljesítményt kínál majd.
A hátsó lámpákat pedig a 296 GTB mintájára rajzolhatták meg
Aztán persze könnyen megeshet, hogy előre iszunk a medve bőrére, és a fenti egységek valamelyikének gyengébb verziója kerül be az autóba, vagy akár a Roma „mindössze” 620 lóerős turbós V8-asa, de arra azért nagy összegben fogadnánk, hogy ha nem is rögtön a bemutatkozáskor, de később biztosan jön majd egy „világverő” verzió. A bemutató pontos időpontja még mindig nem ismert, de nem lepődnénk meg, ha nem kellene már túl sokat várnunk – a Ferrarinak nem szokása ilyen sokat mutató ízelítőket csak úgy megosztani, bár eddig SUV-ot gyártani sem volt szokása…