Már jó ideje folynak a pletykák egy újabb, második Alfa Romeo crossover kapcsán. Eddig volt szó egy, a Stelviónál nagyobb, aztán meg később egy kisebb testvérről is, de az Alfa végre pontot tett a bizonytalanságra.
Az olaszok Genfben leleplezték dögös, Tonale névre keresztelt SUV-jukat, ami ugyan egyelőre csak tanulmányként debütált, ám belátható időn belül a szériagyártású verzió is bemutatkozhat. Egy kompakt crossoverről van szó, vagyis a korábban találgatók táborából az nyert, aki a Stelvio kistestvérére szavazott.
Elképzelni is nehéz ennél szebb formákat egy kompakt crossover esetében – galéria
A névválasztás rímel az Alfa első SUV-jára, hiszen a Stelvióhoz hasonlóan a Tonale is egy híres olaszországi hágó, amely ráadásul a Stelvio közelségében van. Ezzel amellett, hogy a természet a kis crossover kedvenc élőhelye (támogatva a szabadidős tevékenységeket), az Alfa egyben az élvezetes vezethetőségre és a kiváló menetdinamikára is utal, ami a márkánál szerencsére nem csak marketingüzenet, hanem valós tartalmat is takar: a Stelviót tényleg öröm vezetni.
Az olaszok azt ígérik, hogy a Tonale volánja mögött is minden eltöltött méter élményszámba megy, pontosabban menne, ha nem tanulmányautóról lenne szó. A padlólemezről, illetve a hajtáslánc elhelyezéséről nem esett szó, de véleményünk szerint a Giuliával és a Stelvióval ellentétben a kis Tonale esetében nem hosszmotoros, hátsókerékhajtású, hanem keresztmotoros, fronthajtás alapú padlólemezről beszélhetünk, ami érthető lenne, hiszen költséghatékonyabb és helytakarékosabb ez az elrendezés, ami a kompakt szegmensben egyáltalán nem mellékes.
Nagyon reméljük, hogy a szériaváltozat nem sokban fog eltérni a Tonale koncepciótól... – galéria
A hajtáslánc részleteit sem ismerjük, ám annyit elárult az Alfa, hogy a Tonale koncepcióban egy konnektorról is tölthető, ún. plug-in hibrid hajtáslánc kapott helyet. Valószínűsítjük, hogy a tegnap bemutatott plug-in hibrid Jeep Renegade/Compass hajtáslánca lapul a lemezek alatt; ha ez így van, akkor egy 4-hengeres, turbós 1,3 literes benzinmotor gondoskodik az első kerekek meghajtásáról, a hátsó tengelyt pedig egy villanymotor hajtja, így összehozva az (elektromos) összkerékhajtást. Az Alfa DNA üzemmódválasztója persze nem hiányzik az autóból.
A formaterv méltó az Alfa Romeóhoz: a Tonale minden irányból rendkívül dögös és egyedi, talán nincs is még egy ilyen tetszetős és menő kinézetű SUV a piacon, igaz, nem szabad elfeledni, hogy ez még csak a koncepciómodell és elképzelhető, hogy a szériagyártású kivitel azért kicsit szerényebb köntöst kap. Gyönyörűek a vonalak, az első-hátsó lámpák, a (21 colos) kerekek – az egész autó egy formatervezői stílustanulmány, gyönyörű munka, akárcsak a beltér, ami szintén egyértelműen Alfa, miközben tele van menő, modern részletekkel.
Kívül-belül egyedi és kívánatos az Alfa konnektoros hibrid kompakt SUV tanulmánya – galéria
Már alig várjuk a szériaverziót, amit remélhetőleg nemsokára bemutatnak az olaszok. Annyi bizonyos, hogy ha ennyire dögös lesz az Alfa következő, kompakt SUV-ja, a siker egyszerűen nem maradhat el, hiszen a kategória rendkívül kedvelt a vásárlók körében, ez a forma pedig gyengébb műszaki tartalommal is eladná magát, márpedig az Alfa Romeo esetében erről szó sem lehet. A galériában a genfi helyszíni képek között egy gyönyörű, versenyruhába öltöztetett Giulia, illetve Stelvio QV-t is megcsodálhatnak.