Az FCA csoporthoz tartozó amerikai márka első szériagyártású plug-in hibridje(i)ként a Jeep Renegade és a Jeep Compass is bemutatkozott hibrid hajtással a genfi reflektorfényben. Mindkét modell ugyanazt a hajtásláncot kapta, ami közel 240 lóerős teljesítménnyel és elektromosan megvalósított összkerékhajtással ruházza fel a modern Jeep-eket.

A pontos műszaki részletekre még várni kell, de annyit már tudunk, hogy a belső égésű motor szerepét az új fejlesztésű 1,3 literes, négyhengeres ’Firefly’ turbómotor vállalja magára. Ehhez csatlakozik az elektromos rendszer, amely egy feltöltéssel körülbelül 50 kilométeres hatótávot és modern összkerékhajtást tesz lehetővé – a hátsó tengelyt ugyanis kizárólag egy elektromotor hajthatja.

A Jeep Genfben leplezte le első szériagyártású konnektoros hibrid modelljeit – galéria

A rendszer összteljesítménye a sebességtől és a töltöttségi állapottól függően 190 és 240 lóerő között változik, amivel mindkét kisebb Jeep SUV körülbelül hét másodperc alatt tudja le a 0-100 km/h-s gyorsulást. Ez pedig nem csak a leghatékonyabb, de egyben a leggyorsabb modellváltozattá is teszi mindkettőt. Hazánkban mindkét modell megfelel a zöld rendszám szabályrendszerének, vagyis aki a konnektoros Jeep-ek mellett teszi majd le a voksát, sokat spórolhat a fenntartási költségek terén.

A gyártó közleménye szerint az elektromosan megvalósított összkerékhajtás a valóságban még jobbá is teszi a Renegade és Compass modelleket terepen, a komoly indulónyomaték révén – az önzáró differenciálmű jelenlétéről azonban nem szól a közlemény. Mindenesetre mókás lehet úgy átgázolni a rövidebb terepes szakaszokon, hogy közben sem szén-dioxiddal, sem pedig zajjal nem terheljük a környezetet. A terepjárási képességek terén az igazság majd a próbák során kiderül, de a 'Trailrated' logó felkerült a kis terepjárókra, amit a Jeep csak akkor biggyeszt autóira, ha azok tényleg ügyesen mozognak úttalan utakon.

Állítólag egészen ügyes az elektromos összkerékhajtás, a villanyos hatótáv pedig elérheti az 50 km-t – galéria

A 4x4e utónévvel jelzett konnektoros hibrid Jeep-ek piacra lépésének pontos időpontját egyelőre nem tudjuk, az árakról pedig persze még nagyon korai lenne beszélni, de minden bizonnyal még idén megérkeznek a szalonokba az első példányok, az árak tekintetében pedig egészen biztos, hogy a Renegade illetve a Compass paletta legtetején fognak csücsülni a modern hibridek, amelyek felárukat alacsony étvágyuk mellett (részben) adókedvezmények formájában fogják tudni visszahozni.