A Cupra Formentor a Seattól leválasztott márka első, valóban saját formatervvel rendelkező típusa. Ennek megfelelő vehemenciával kezelik a modellt: nem elég, hogy kikönyörögték maguknak az Audi öthengeres erőgépét, gondolnak a zöld rendszámra vadászó (főleg céges) ügyfelekre is.

A többek között a Cupra Leon e-Hybridben is alkalmazott hajtáslánc a 150 lóerős 1,4-es turbós benzines és a 116 lóerős (vagy nevezzük inkább 85 kW-osnak) villanymotor párosából áll. A rendszerteljesítmény pontosan egyezik a legújabb VW Golf GTI 245 lóerős értékével. Az e-Hybrid Formentor 7 másodperc alatt teljesíti a klasszikus sprintet, a végsebessége viszont csupán 210 km/h – ezzel érezhetően lassabb a már fent említett, hasonló teljesítményű, de erejét kizárólag egy (nagyobb) benzinmotorból nyerő rokonánál.

Meglehetősen gazdag motorválasztékkal árulják a Formentort

A konnektoros hibrid crossover viszont olyat tud, amit a GTI nem: a 13 kWh-s akkupakk segítségével bő 50 km-t képes megtenni a benzinmotor használata nélkül. A 3,6 kW-os töltővel pedig mindössze 3,5 óra alatt pótolható az elhasznált áram. A Formentor palettája ráadásul hamarosan egy olcsóbb PHEV kivitellel bővülhet: a konszern másik bűvös teljesítményértéke 204 lóerő, a gyengébb benzin-elektromotoros hibrid is erre a szintre beállítva érkezhet.

Mához egy hétre már meg is rendelhetik a Cupra Formentor e-Hybridet (indulóárát 15 millió forint környékére várjuk), ezzel még a napokkal korábban beharangozott, 400 lóerős testvérét is beelőzheti.