A Volkswagen számos új fényképet és részletet tett közzé a vadonatúj Golf GTI-vel kapcsolatban. A konnektoros hibrid és dízel társmodellekkel együtt bemutatkozó újdonság a maga 245 lóerős teljesítményével számok tekintetében ugyan nem kifejezetten erős a sportkompaktok szegmensében, viszont minden téren előrelépést ígér.
Például alapjait tekintve sokkal jobb autó az elődjénél, sőt, jó eséllyel a szegmens egyik legkiválóbb versenyzője az objektív ismérvek alapján, ugyanakkor pedig vezetni is sokkal jobb lesz a gyártó ígérete szerint, mint elődjét. Főleg kézi váltóval: a 245 lóerő és az akár 400 Nm nyomaték ugyanis alaphelyzetben hatfokozatú manuális egységen át hajtja az első kerekeket, amelyek tapadását a minden eddiginél fejlettebb integrált járműdinamikai rendszer igyekszik fokozni. Ugyanakkor a gyártó adatai szerint már eddig is a vásárlók 60 százaléka választott inkább automatát – a hetes DSG pedig a trendeket elnézve az új generációban ennél is nagyobb érdeklődésre tarthat számot.
A nagy többség majd a DSG automatára szavaz
Elődjénél nem csak erősebb, de feszesebb autó is lesz a modell: az adaptív lengéscsillapítás ugyan sokoldalúvá teheti a rugózást, de az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros rendszerű futómű rugói 5-15 százalékkal feszesebbek, mint a hetedik generáció esetén. Az opcionális 19 colos kerekekre szélesebb, 235 mm-es abroncsok kerülnek, amelyek elérhetőek Michelin Pilot Sport Cup 2 félslick abroncsok formájában is – a megfelelő hőfokon ezek csodát tesznek a tapadással.
Opcionálisan félslick gumikkal is elérhető lesz - galéria
A végeredmény: a Volkswagen németországi kb. 3,2 kilométeres tesztpályáján az új generáció bő négy másodpercet ver az elődre – az opcionális félslick abroncsok nélkül.
Alaphelyzetben 4 másodperccel gyorsabb elődjénél a versenypályán
Mindez nagyon jól hangzik, ugyanakkor már azt is tudjuk, hogy árban is feljebb lépett a modell (sőt, a hivatkozott cikkünk óta az euró árfolyamának alakulása miatt még feljebb mentek az árak), így nem is árt, ha odateszi magát a típus.