Újratervezés - hangzik a navigáció ismert szlogenje, amikor véletlenül nem fogadunk szót neki, és munkára fogjuk az új útvonal kialakításában. Nagyjából hasonló sztori játszódik a Hyundai bázisán Namyangban, ahol a teljes, mindenre kiterjedő átalakítás és újraszervezés fő oka a hajtásláncok megváltozása. Magyarul a belsőégésű motorok helyébe lépő elektromos hajtások miatt kell megreformálni a fejlesztői központot, persze abszolút érthető módon.

Noha a dél-koreai gyártó még nem adott hivatalos információt ezzel kapcsolatban, a Business korea értesülései életszerűek. A magazin forrásai szerint teljes egészében lehúzza a rolót a motorfejlesztői ágazat, ami a belsőégésű erőforrások életének egyértelmű végét jelöli. Persze a szakembereket nem ereszti szélnek a márka, a fejlesztői csoport olyan csapattá alakul, akik ezentúl a villanyos hajtásokért felelnek.

Mi több, minden, a motorfejlesztésben résztvevő részleg világszerte átalakul elektromos hajtásokat fejlesztő csoporttá, ami a Namyangban alapított akkumulátoros fejlesztői bázis mellett hatékonyan dolgozhat. Az átalakítástól a Hyundai azt reméli, hogy jelentősen lerövidül az elektromos autók fejlesztése, gyorsabban és hatékonyabban érkezhetnek tehát az újjabnál újabb technológiák és megoldások.

A hatékonyság fokozására jó példa, hogy a projektmenedzsment beépül a termékfejlesztői részlegbe, amely így már azt jelenti, hogy az új szervezet a kezdetektől a piacra dobásig egységként tud egy autó fejlesztésén dolgozni. A Hyundai-Kia elektromos modellkínálati reformja viszont már jó ideje tart, az újdonságok pedig az Electric Global Modular Platform nevet viselő, rugalmasan alakítható és széleskörűen felhasználható globális padlólemezre épülnek.

A Hyundai esetében ezúttal már a formabontó és az eladásokban jól startoló Ioniq 5 viszi a prímet, ám hamarosan a 6-os modell személyében újabb dél-koreai villanyautót köszönthetünk, mi több, 2024-ben az Ioniq 7-es is érkezik. Ráadásul a Toyotához hasonlóan a Hyundai sem szeretne egy lábon állni, így az akkumulátoros elektromos technológia mellet a gyártó a hidrogén-alapú közlekedést sem akarja kihagyni.

Személyi változásról is beszámolhatunk: Albert Biermann, a márkacsoport kutatói és fejlesztői részlegének vezetője formálisan nyugdíjba voltult, ám kiemelt tanácsadóként továbbra is részt vesz a koreai óriás munkájában. Azért fontos megjegyeznünk a nevét, mert kulcsszerepet játszott a mára népszerűvé vált N divízió modellkínálatában található sportautók karakterének kimunkálásában.