Azt már eddig is tudtuk, hogy a belátható jövőben háromfősre bővül a Hyundai tisztán elektromos modellekből álló Ioniq családja, és az Ioniq 5 után nem csoda, hogy izgatottan várjuk a következő modellt, amely a Prophecy tanulmány sorozatgyártású változata lesz Ioniq 6 néven. A harmadik pedig egy hatalmas SUV lesz Ioniq 7 jelöléssel, amelyet a most bemutatott, Seven névre keresztelt koncepcióautó vetít előre.
A külcsínt tekintve végletekig letisztult, az Ioniq 5 pixeles formanyelvét visszaidéző Seven egyszerre tud kerekded és szögletes lenni. Nyilvánvalóan rengeteg a koncepcióautós elem, mint például a végletekig leegyszerűsített első és hátsó fényszórók, vagy éppen a szinte teljes egészében egy szélvédőből álló hátsó ajtó. Így bár reménykedünk benne, hogy sokat meg tud majd őrizni ezekből sorozatgyártásra is az autó, valószínűleg azért nagyobb lesz a kontraszt, mint az Ioniq 5 és az előfutáraként szolgáló 45 koncepció között.
A hátsó traktus igazán különleges - galéria
Mindez már csak azért is tűnik biztosnak, mert a Hyundai amellett, hogy természetesen teljesen elektromosnak, önvezetőnek is álmodta meg a Sevent, amire az utastér felépítése is utal. Sőt, nem csak utal, hanem gyakorlatilag szó szerinti értelemben veszi a nappalihoz hasonló belsőt – sokan puffogtatták már ezt a jelzőt önvezető tanulmányautójuk kapcsán, de a Hyundai Seven minden eddiginél szorosabb értelemben volt képes megalkotni a nappali hangulatot.
Meleg színek, kellemes anyagok, bútorokhoz hasonlító fotelek és kanapé-szerű, ráadásul L alakú hátsó „üléssor” várja a bent helyet foglalókat. A minimalista stílus belül is adott, a fotelek pedig nem csak nagy tartományban csúsztathatók, hanem természetesen forgathatók is – a kormány pedig el tud tűnni, ahogyan az egy önvezető autóban illik.
Ennyire szó szerint még senki nem vette a nappali hangulatot - galéria
A Hyundai EGMP platformjára épülő újdonság részletes adatait nem adták meg a gyáriak, de a 800 Voltos technológiának köszönhetően 350 kW-os gyorstöltéssel – ami 10 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra pumpálni az akkut – és 480 kilométer feletti hatótávval számolhatunk. A teljesítmény esetében nem érdemes letaglózó számokra számítani, de biztosak lehetünk benne, hogy a sorozatgyártású modell is bőven elegendő erőt vonultat majd fel a dinamikus hétköznapi használathoz – akárcsak az Ioniq 5. Mindenesetre a szériaérett verzió még a következő években érkezik majd, de előtte még valószínűleg az Ioniq 6 mutatkozik majd be.