A PSA dobozos/személyszállító mindenese, a Citroen Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter trió (sőt, immár kvartett, hiszen nemrégiben a Toyota is beszállt a ‘buliba’) legújabb generációja családi autóként is kiválóan funkcionál, hiszen praktikumban és helykihasználásban verhetetlen, ráadásul a sorozat első ízben épül személyautó-padlólemezre, ezáltal vezethetősége is korrekt.

Tekintettel arra, hogy a két karosszériaváltozatban – 4,4, illetve 4,75 méteres kivitelben – elérhető modellekhez opcionálisan hét ülés is rendelhető, a hazánkban július 1-től ‘útjára indított’ 2,5 millió forintos nagycsaládos állami támogatásra is jogosultak az autók, ami különösképp népszerűvé teheti a családot. És most egy új hajtáslánccal bővült a kínálat: egy kis turbós benzinessel, amihez szériában a remek, Aisin-féle 8-fokozatú bolygóműves automata váltó csatlakozik.

A piac legolcsóbb nagycsaládos támogatással megvásárolható autói közé tartoznak a PSA/Opel dobozai

Benzinfronton eddig egyetlen erőforrás, a 110 lóerőt és 205 Nm-t csatasorba állító 1,2 literes, 3-hengeres turbó volt elérhető, amihez minden esetben hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Az új motor alapjait tekintve megegyezik az alapmodellel, csakhogy 110 helyett 130 lóerőt és 205 helyett 230 Nm-t képes leadni, amely értékek immár nagyobb terheléssel is elegendőek a korrekt menetteljesítmények eléréséhez. A 0-100 km/h-s gyorsulási idő 12 másodperc körüli, míg a végsebesség 180 km/h feletti, márpedig ennyi hétköznapi használatra éppen elég.

Ráadásul az automataváltó révén kuplungolni és váltogatni sem kell. Az előválasztó a klasszikus kar helyett egy forgótárcsa, akárcsak az 1,5 literes, 130 lovas dízel-automata verzió esetében. A 230 Nm különben már 1750/perctől rendelkezésre áll, vagyis hiába picike az ‘egykettes’, igazán kellemes karakterrel rendelkezik. A vegyes fogyasztás papíron (a régi NEDC ciklus szerint nézve) 5,3 l/100 km és persze a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normákat is teljesíti az új szív, egyebek mellett a szériában járó benzines részecskeszűrőnek is köszönhetően.

A 130 lovas benzinmotorhoz szériában jár a forgókapcsolóról irányítható 8-fokozatú automata – sajnos nem olcsó az új csúcs benzines hajtáslánc...

Az Opel árlistájában még nem találtuk az új verziót, ám a Citroen és a Peugeot kiadta az árakat: a Berlingo az új hajtáslánccal akciósan 6,4, míg a Rifter akciósan 6,74 millió forinttól rendelhető, ami a manuális váltós 110 lovas benzineshez képest mindkét esetben borsos, 950 ezer forintos felárat jelent. De jó hír, hogy a szerényebb benzinmotorral, családi kedvezménnyel már 2,9 millió forinttól hazavihető egy hétszemélyes Berlingo – nem csoda hát, hogy nagyon népszerű hazánkban a PSA büszkesége, hisz a Dacia Lodgy után az egyik legolcsóbb hétüléses modell(trió) a piacon...