A Ford immár a második olyan elektromos autóján dolgozik, amely a Volkswagen MEB platformját használja. A trendeket nézve aligha ez lesz az utolsó, VW-Ford koprodukcióban készülő jármű.
A közeljövő Ford által fejlesztett haszonjárműveit Volkswagen-emblémával is elkészítik majd, cserébe a wolfsburgiak megosztják az MEB-t a kék oválosékkal. Ez eddig tiszta sor, egyedül az érintett típusok számossága kérdéses.
Stuart Rowley, a Ford európai elnöke sokat sejtetően fogalmazott
Már tesztelik az első VW-alapokon nyugvó elektromos Fordot, ami 2023-ban, a Mustang Mach-E kistestvéreként érkezhet meg, miközben egy második MEB-s Ford érkezése is borítékolható. Meglepő válasz érkezett viszont egy Financial Times által szervezett eseményen elhangzott újságírói kérdésre. Stuart Rowley, a Ford európai elnöke nem cáfolta további, szintén MEB-re épített Fordok érkezését sem.
Az érdekek kölcsönös figyelembevételével hagyják kibontakozni a két gyártó szövetségét. Nem kívánják előre falak közé szorítani az együttműködést. Amíg van értelme, bővülhet a technikán osztozó modellek köre – nagyjából így foglalhatjuk össze terjengős gondolatmenetét.
A Ford a haszonjárműves vonalon tolja meg a VW-t
Azt viszont kategorikusan kijelentette, hogy a Ford nem hagy fel az EV-építőkészletek fejlesztésével. Bár a Mach-E vagy az F-150 Lightning méretben túlnő az MEB által nyújtott lehetőségeken, így a kisebb Fordok esetében reális esély mutatkozik az MEB egyeduralmára.
A méretgazdaságosságot és a gyakran elszálló fejlesztési költségeket látva az a gyanúnk: a kis és közepes európai (elektromos) Fordok fokozatosan átállnak az MEB-re, míg a következő VW Amarok és Transporter a lemezek alatt Ford (Ranger, illetve Transit) technikát hord majd. Ezzel pénzügyileg mindkét cég jól járhat, bár a sikerhez nyilván jó adag bizalomra is szükség van mindkét fél részéről.