A Ford és a Volkswagen ma tartották meg nagyszabású sajtótájékoztatójukat, amelyen szorosabbra fűzött kapcsolatukról árultak el izgalmas részleteket. Műszaki fronton a Ford járhat jól, míg technológia terén a Volkswagen húzhat hasznot a partnerségből, hiszen míg az amerikaiak megkapják a németek elektromos autókhoz tervezett MEB platformját, addig a wolfsburgiak az eddig kizárólag a Ford égisze alatt működő, önvezető rendszereket fejlesztő Argo AI-ba száll majd be.

A Ford első MEB alapokra épülő villanyautója 2023-ban mutatkozik majd be, de egyelőre ennél több részletet nem árultak el a konkrét modellről – egyelőre még a Volkswagen első nagy durranása sem mutatkozott be, de az I.D. 3 már előrendelhető, és hamarosan lerántják róla a leplet. 2023-tól kezdve hat év alatt nagyjából 600 ezer példányt szeretne eladni majd a Ford az MEB platformot használó újdonságból. A Volkswagen és a Ford mellett természetesen a konszern többi tagja, így az Audi, a Skoda és a Seat is használja majd ezeket a műszaki alapokat.

A legnagyobb győztes az Argo AI, de minden fél örül a megegyezésnek

Több részlet derült ki azonban a másik megállapodásról, ami a Ford tulajdonában lévő Argo AI-t érinti. Az önvezető rendszerekkel foglalkozó cégbe több mint 740 milliárd forintnyi vagyont fektetnek be, amiből 285 milliárd közvetlen finanszírozás lesz. Mindemellett a Volkswagen Autonomus Intelligent Driving (AID) névre keresztelt, önvezető technológiával foglalkozó részlege teljes egészében beleolvad az Argo AI-ba, és ezentúl ez szolgál majd a cég európai központjaként is. Az eddig nagyjából 200 munkavállalót foglalkoztató vállalat így globálisan 700 fősre növekszik majd, ami hatalmas előrelépés.

A Volkswagen tovább három év alatt több mint 190 milliárd forint értékben vásárol majd Argo AI részvényeket, amelynek végeredményeképp egyenrangú felekké válnak majd a Forddal, ami a tulajdoni részesedést illeti. A jelenleg négyes szintű önvezető rendszeren – ami már a teljes irányítást magába foglalja minden körülmények között – dolgozó vállalat értéke az eddigi körülbelül 450 milliárd forintról az új megállapodásnak köszönhetően közel 2000 milliárdra nő. Az új partnerséggel természetesen mindkét cég nagyon boldog, 2023-ra pedig kézzel fogható nyoma is lesz majd a megegyezésnek.