Márciusban mutatkozott be a Mercedes-Benz E-osztály modellfrissítése, azóta pedig már rendelhetővé váltak a ráncfelvarrott modellek. Ennek megfelelően az árlistáról is fellebbent a fátyol, de nagy akciókról és káprázatos árakról most sem tudunk beszámolni: ahogy azt beharangoztuk és vártuk, itt is vastagabb összegekkel találkozunk, amit a jócskán 16 millió forint feletti beszálló ár is sejtet.
A változások ezúttal könnyen kiszúrhatók: elöl-hátul vékonyabbak az immár szériában teljes LED-es lámpák. Emellett a galériában szereplő Mercedes-AMG E 53 esetében újdonság a Panamericana hűtőmaszk, amely bizony alaposan feldobja a modellt – a hagyományosabb kivitelek egyszerűbb orrkiképzést kapnak a középen álló csillaggal vagy soklamellás verzióban, álló csillaggal, nagyjából úgy, ahogy eddig. A színpaletta háromféle színnel bővült, és mivel a Mercedes-Benz-ről van szó, nem csodálkozunk, hogy mindhárom a szürke egyik árnyalata.
Vékonyabb lámpák és új szürke színek - galéria
Belül a főszerepet az MBUX központi rendszer és annak két 12,3 colos kijelzője vállalja magára továbbra is, de a hozzá kapcsolódó technológia immár a Mercedes-Benz legfrissebb állását képviseli. Ugyanígy az asszisztensek is még fejlettebbek, megújult a kormánykerék, a 360 fokos kamera pedig oldalról új irányból segíti a manőverezést.
Még fejlettebb központi rendszer fogad belül
A motorpaletta hagyományosan széles. A kétliteres, négyhengeres benzines és dízelek mellett immár háromliteres, sorhatos a benzines és a dízel kínálat krémje is, például a 366 lóerős E 450. A képeken látható E 53 modellek 435 lóerősek, az E 350 pedig négyhengeres, 258 lóerős. A legtöbb modellt 48 V-os hibrid rendszerrel szereli a gyártó, de emellett igazi konnektoros hibrid is van a palettán. Az E 350e-ben egy 122 lóerős elektromotor dolgozik a négyhengeres benzines mellett, összesen 318 lóerőt és 700 Nm nyomatékot felmutatva.
Konnektoros hibrid és sorhatos E450
Ezzel persze nincs vége, hiszen a többi modellváltozat is frissült. Hogy miként, arra az alábbi képen nyíló galéria ad választ, mi inkább foglalkozzunk most az árakkal. A beszálló modell egyelőre az E 200, amelyben a benzines turbómotor 197 lóerejét még a 48 V-os hibrid rendszer 14 lóereje egészítheti ki. A hátsó kerekekhez már itt is a 9-es bolygóműves automata váltó szállítja az erőt, ugyanúgy, mint a többi változat estében. Az alapár pedig 16,7 millió forint, ami nyugodtan érhet minket sokként: tavaly még 12 millióért összkerékhajtással adtak ilyet. Igaz, ott is erős akcióról volt szó, de ez azért kétségtelenül drágulást jelent, amely az egész autóiparra érvényes: az EU aktuális politikája és a drága euró ezt eredményezi.
Ezért egyébként már alapból a sportosabb hűtőmaszkot kapjuk központi csillaggal, de jár a 17-es könnyűfém felni, a tolatókamera, a LED-es fényszórórendszer, az MBUX navigáció kiterjesztett funkciókkal, a vezeték nélküli töltés, a nagyobb üzemanyagtank és a gerinctámasz, így tulajdonképpen ülésfűtéssel és okostelefon-integrációval továbbra is használható autót kapunk 17 millió forintért, de ez még nagyon erős alkuval is több mint kétmillióval több a tavalyi akciós modellnél, hiszen az összkerékhajtás felára is egymillió.
A következő lépcsőfok a 194 lóerős kétliteres dízel, amely ugyan kb. 2 literrel takarékosabb, de közel egy millió forinttal drágább is. A továbbra is négyhengeres, de 258 lóerős E 300 alapára már 19,82 millió forint, az új, sorhatos motorral rendelkező E 450 pedig 23,4 millió forintos alapáron kínálja 367+22 lóerős teljesítményét, papíron egészen barátságos 7,9 l/100 km-es fogyasztással karöltve. Dízel társát 400d-nek hívják, 330 lóerős és hasonló áron kelletti magát, bő másfél literrel takarékosabb étvágy ígérete mellett.
Jóval sportosabbra váltott - galéria
Hibridekből is jutott már az induló palettára is: a 300e és a 300de is konnektoros hibrid, de előbbi egy 211 lóerős benzines, míg utóbbi egy 194 lóerős dízel hajtásláncot párosít a korábbi tesztünkből ismerős elektromos pakkhoz. Meglepő módon a benzines kivitel a drágább, de csak 110 ezer forinttal, viszont a dízelhez összkerékhajtás is kérhető plusz egymillióért.
Az álló csillaggal így már kevésbé elegáns
Az opciók válogatásánál a határ a csillagos ég, de egyébként nem nagyon kell törnünk magunkat ahhoz, hogy a közel 17 millió forintos alapmodellből 25 milliósat készítsünk, ha pedig ehhez hathengeres motort szeretnénk, nem árt felkészülni a 30-as határ átlépésre. És csak később érkeznek meg az AMG kivitelek árai. Addig is fakultatív módon gyönyörködhetünk a kétajtós modellekben.