A szedán és a kombi változat modellfrissítését követően most bemutatkozott a Coupé és a Cabriolet megújult kiadása is az E-osztály berkeiben. Sportosabb formák, még okosabb felszereltség, erőteljes villamosítás és sorhatos AMG kivitel jelenti a nagy újdonságokat.

A modellfrissítés különösen az E-osztály Coupé és Cabriolet modellek orrkialakítását érintette, még kifinomultabb megjelenést biztosítva. A szériában teljes LED-es első lámpák laposabb kialakítása dinamikusabb megjelenést ad. Az új, gyémántmintás hűtőrács A-alakú kialakítása ugyancsak alapfelszereltség, amely fokozottan sportos látványvilágról gondoskodik. Az izmos hátsó kétrészes lámpája teljesen új formákban jelenik meg.

Filigránabb orral - galéria

Négy új szín érhető el a megújult kétajtós modellekhez: a high-tech ezüst, a grafitszürke metál, a mojave ezüst és a patagóniai vörös (designo). A kerékválaszték szintén kibővült, az új aero könnyűfém felnik pedig fokozathatják a modellek hatékonyságát.

Belül új műszerfali betétek hoznak újdonságot, például a szürke színű, nyíltpórusú kőrisfa és a szénszálas mintázatú alumínium. Az adaptív vezetőülés immár automatikusan felveszi a vezető testméretének ideális elhelyezkedést, amennyiben azt megadják a média kijelzőn vagy a Mercedes me felületen keresztül.

Új betétek és digitális előrelépés

Az előrelépés főleg az infotainment rendszerek tekintetében tettenérhető. A kormánykerék kézrátétel érzékelése immár kapacitív alapon működik, így sokkal inkább felhasználóbarát, amikor a részben önvezető üzemmódra támaszkodunk: elég csak a kormányt a kezünkben tartani, kormányzási erőt nem kell kifejtenünk ahhoz, hogy a rendszer észlelje aktív jelenlétünket, köszönhetően a kormánykerékbe épített érzékelőinek. Ha a rendszer úgy észleli, hogy a vezető nem fogja a kormánykereket, először figyelmeztet, végül pedig aktiválja az Aktív vészmegállító asszisztenst.

A megújult E-osztály modellek teljesen új, intelligens kormánykereket kapnak. A hagyományos bőrkárpitozású és szupersport változatban elérhető kormánykerék vezérlői magasfényű fekete felülettel rendelkeznek, amelyet sötétezüst elemek vesznek körül. A műszercsoport és a központi kijelzők funkcióit felületérzékeny kapcsolók segítségével lehet vezérelni, amelyek működési elve az eddigi optikai helyett kapacitív lett.

Új a kormány és okosabb az ülés

Az új E-osztály megkapja az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációját. Szériában ez két nagyméretű, 10,25 colos kijelzőt jelent, amelyek egymás mellett találhatók. Ezt a szélesvásznú megjelenítést bővíti ki az opcionálisan elérhető 12,3 colos változat.

A hajtásláncok elektromos kiegészítése az E-osztály modelljeinek megújulásával még tovább bővül. Az egyik nagy újdonság a piaci bevezetéskor még nem elérhető új négyhengeres dízelmotor lesz, amely 265 lóerővel áll rajthoz – ehhez a megújult, immár váltóba épülő 48 V-os hibrid rendszer még 20 lóerőt és 180 Nm nyomatékot tehet hozzá. Az egyébként 1950 köbcentis négyhengeres dízelt a tervezők alaposan átdolgozták a kivételesen nagy teljesítmény elérése érdekében: az új főtengely 1993 köbcentiméteresre növeli a hengerűrtartalmat a hosszabb löket révén, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 barra emelkedik. Új a turbófeltöltő és a hűtőrendszer is. További információkat erről a változatról később kapunk.

Immár az összes benzines kap 48 V-os rásegítést

Addig sem számít azonban ínségesnek a motorkínálat, amelynek minden tagja a 9G-TRONIC bolygóműves automatával parolázik – ez utóbbi gyorsabb és könnyebb vezérlést és új olajpumpát is kapott.

Bevezetéskor a hagyományos kínálat háromféle benzines és kétféle dízelmotorral lesz elérhető. A kétliteres benzines 197 lóerő és 320 Nm leadására képes, az ugyanekkora dízelnél pedig 194 lóerő és 400 Nm a megfelelő adatok. A 7,6 és 7,4 másodperces 0-100-as gyorsulást, a 237 és 242 km/h-s végsebességet, valamint az akár 6,9 és 4,7 l/100 km-es vegyes fogyasztást a 4MATIC összkerékhajtás ronthatja kis mértékben a magától értetődő előnyök mellett.

A paletta nagy része összkerékhajtású

A kétliteres E 300 viszont csak hátul hajthat: ebben már 258 lóerőt és 370 Nm nyomatékot kínálhat a turbómotor, amely a kupé esetében 6,4, a kabriónál pedig 6,6 másodperces 0-100-ra elég. Ha gyorsabbat akarunk, akkor jönnek az immár sorhatos háromliteresek. A dízelnél 340 lóerő és 700 Nm szerepel, a benzinesnél pedig 367 lóerő és 500 Nm, de utóbbi a többi benzines kivitelhez hasonlóan kap 48 V-os rásegítést, csak éppen erősebbet: akár 22 lóerő és 250 Nm plusz is jöhet átmenetileg. A 0-100 az esetében kereken 5 másodperc és a dízel sem lesz sokkal komótosabb, miközben az NEDC fogyasztás szerint 8 helyett akár 6 literrel is beéri.

Innen még messze van a csúcs, amit a megújult Mercedes-AMG paletta képvisel. A frissített 63-as modellek bemutatása még hátra van, így V8 helyett 53-as utónévvel és széria összkerékhajtással a sorhatos motor továbbfejlesztett verziója adja a csúcsmodellt. De milyet! A függőleges lamellás Panamerica hűtőrács azonnal elárulja a típust, amely természetesen a szokásos sportosító kúrát is magának mondja.

Sorhatos motorral áll rajthoz a Mercedes-AMG E 53

Hátul a mindkét oldalon megtalálható dupla kipufogóvégek biztosítanak különösen hangsúlyos megjelenést, amelyek ezüstkróm vagy (az opcionális AMG Night csomag keretében) magasfényű fekete megjelenést kaphatnak. A hátsó lökhárító új kialakítása jobb légáramlást biztosít a kerékjáratoknál, még tovább javítva a modell aerodinamikáját. A csomagtartó fedelén megtalálható légterelő-ajak alaphelyzetben a jármű színében tündököl, de opcionálisan szénszálas kialakításban is elérhető.

Az oldalnézetet az új, 19 colos könnyűfém kerekek dominálják az aerodinamikailag optimalizált ötküllős kialakításnak köszönhetően. Opcionálisan 20 colos kerekek is elérhetők, akár matt fekete vagy magasfényű titánszürke színben. Az új grafitszürke metál és a matt briliáns kék magno fényezés még inkább kiemeli a modell összhatását – utóbbi pedig eddig kizárólag csak az AMG GT modelleknél volt elérhető.

Közelebb került az igazi, azaz a 63-as AMG modellekhez

Belül fekete ARTICO műbőr/DINAMICA mikroszálas kárpitozású, egyedi AMG-kialakítású ülések köszöntenek, amelyek vörös kontrasztvarrása és AMG plakettje azonnal kiemeli az E 53-at a hétköznapi modellek sorából. A piros színű biztonsági övek és a szénszálas betétek szintén a sportos összhatást fokozzák, opcionálisan pedig különösen finom nappabőr kárpitozás is elérhető, újdonságként fekete/titánszürke kombinációban, vörös kontrasztvarrással.

A szélesvásznú kijelzőn az ügyfelek háromféle AMG megjelenítési stílus közül választhatnak. A „Szupersport” mód a középső, kerek fordulatszámmérővel különösen látványos megjelenést biztosít. Az AMG menüben a vezető különleges adatokat, így például motor adatokat, fokozatkijelzést, Warm-up és Set-up menüt, G-erő kijelzést és stoppert is elérhet. Az egyedi AMG megjelenítés pedig a központi kijelzőn is visszaköszön.

Egyedi kijelzések és AMG specifikus dolgok belül

Friss kialakításával és integrált gombjaival az új AMG Performance kormánykerék még látványosabb. A három lekerekített duplaküllő a stabilitást és a könnyed kialakítást egyesíti, miközben a kormánykarima a motorsport előtt tiszteleghet: a bőr mellett DINAMICA mikroszálas vagy bőr/mikroszálas kombinációban is elérhető, akár kormánykerék-fűtéssel is.

A 3,0 literes soros hathengeres motor itt is megkapja a 48 V-os hibrid rendszert, de a lényeg nem ez. A motor innovatív kialakítása magában foglal egy kiegészítő elektromos kompresszort, amely a turbófeltöltővel együtt azt a célt szolgálja, hogy AMG-hez méltó teljesítményt és menettulajdonságokat biztosítson az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentése mellett. Az EQ Boost azonnali rásegítése mellett az elektromos külső kompresszor segíti a töltőnyomás késlekedés nélküli felépítését, amely gyorsabb reakciókat biztosít. Ennek eredményeképpen a 3,0 literes motor a pilóta parancsára azonnal felpörög és turbólyuk nélküli fokozott dinamikát biztosít.

Azonnali reakciók és jó 440 lóerő

Ez utóbbi a számok tükrében 435 lóerőt jelent 6100-as fordulaton, amelyet 520 Nm nyomaték kísér 1800-as fordulattól egészen 5800-ig, ami elképesztően széles skála. A vegyes fogyasztás a régi NEDC norma szerint akár 8,6 l/100 km is lehet, de sokkal érdekesebb a 0-100-as sprint, ami karosszéria-változattól függően 4,4 vagy 4,6 másodperc.

A modellek elektronikusan limitált 250 km/h-s végsebességét az AMG Driver’s csomag növelheti 270 km/h-ra. Az E 53 speciális AMG fékrendszere illeszkedik a nagy teljesítményhez: az első tengely belső hűtésű 370 mm-es tárcsáit négydugattyús, fix féknyerges fékek lassítják, miközben hátra is 360 mm-es tárcsával rendelkező rendszer került.

0-100: akár 4,4 másodperc

A 3,0 literes, soros, hathengeres motor az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G váltóműhöz csatlakozik, amely rendkívül rövid váltási időket, gyors reakciókat és többszörös visszaváltást tesz lehetővé. A felfelé és lefelé váltások azonnal megtörténnek. „Sport+” és manuális üzemmódban különösen gyorsak a váltó reakciói, de üzemmódtól függően az üzemanyag-takarékos és komfortos közlekedés is a váltómű sajátja.

AMG RIDE CONTROL+ néven szériában érkezik a légrugózás. A többkamrás légrugózás különösen sportos rugózási és lengéscsillapítási beállítással, valamint ADS+ folyamatosan szabályozott lengéscsillapítási rendszerrel rendelkezik, amely sokoldalú viselkedést ígér, főleg az összkerékhajtással együtt, amely alapból hátul hajt. Opcionálisan pedig elérhető az AMG DYNAMIC PLUS csomag, amely Drift menetprogramot is kínál.

A megújult modellek az ősszel érkeznek meg

A frissített E-osztály Coupé és Cabrio modellek az ősztől lesznek elérhetők.