A Citroënből immár jó pár éve kivált, és önálló prémiummárkává avanzsált DS-re talán nem túlzás azt állítani, hogy kissé súlytalanná vált – legalábbis hazánkban biztosan. Nagy tervekkel vágtak bele az új márka felépítésébe a franciák, ám eddig nem úgy tűnik, hogy beváltak volna ezek, ráadásul a PSA és az FCA összeolvadásával egyenesen veszélybe is került a DS. Most ismét egy nagyszabású bejelentéssel igyekeztek felhívni magukra a figyelmet a gyáriak: a DS már 2024-re teljesen elektromossá válik.

Mostanra már a legtöbb márka esetében röpködnek a dátumok a tisztán elektromossá válás kapcsán, ám egyelőre csak néhány ismertebb gyártó vállalta ezt ilyen viszonylag rövid időn belül. Persze a DS esetében még nem beszélhetünk szerteágazó modellpalettáról, így a franciáknak jóval könnyebb dolguk lesz a belső égésű erőforrások teljes kizárása.

A DS7 Crossback konnektoros hibridként elérhető, de tisztán elektromos ebből a generációból valószínűleg nem lesz

A DS 3 Crossback már rendelkezik tisztán elektromos hajtáslánccal, és ezeken kívül a DS 4, a DS 7 Crossback és a DS 9 van a palettán, melyek mind elérhetők konnektoros hibridként – igaz, hazánkban egyelőre csak a két Crossback modell érhető el. Egyelőre csupán annyit árultak el, hogy a DS4-ből 2024-re érkezik tisztán elektromos kivitel, ám a két nagyobb modell jövője egyelőre ködbe burkolódzik. Az azonban biztos, hogy a Stellantis konszern kifejezetten elektromos autókhoz kifejlesztett STLA MEDIUM platformját használva érkezik majd egy újdonság 3 év múlva, mely akár 104 kWh-s akkumulátort és 700 kilométeres hatótávot biztosíthat.

A DS jövője tehát – ahogyan a legtöbb márkáé – tisztán elektromos, ám azt egyelőre nem tudjuk, hogy a franciáknak sikerül-e majd kinőnie magukat, és kilépve a Citroën árnyékából besorakozni a valódi prémiumok sorába.