A PSA konszern prémium márkájának aktuális kínálata jelenleg két tagú: a DS 7 Crossback és a DS 3 Crossback modellekből áll. Hozzájuk csatlakozik a DS 9, amely társaitól eltérően nem az SUV-hullámot lovagolja meg, hanem hagyományos négyajtós karosszériát kínál. A Citroën a C5 nyugdíjazásával kivonult a szegmensből, így a jelenlegi piaci körülmények között még inkább kidomborodik a döntés merészsége.

Az autó méreteivel a középkategória határait feszegeti: hossza mindössze hét centiméterrel marad el az öt métertől, szélessége pedig 15 centiméterrel a két métertől. Az EMP2 padlólemez tengelytávolságát egészen 290 cm-ig nyújtották. A tetők szélein elhelyezett fényforrások a Citroën DS előtt tisztelegnek. Az autó további nem szokványos stíluselemei a fekete színű tető, illetve a karosszériába simuló ajtókilincsek.

A Peugetot 508 nyújtott tengelytávolságú változata szolgáltatja az alapot

A formához nem lenne méltó háromhengeres erőforrást társítani. Így az első hajtáslánc egy hibrid lesz: az 1,6 literes négyhengeres turbós benzines mellé elektromos motor is beszállhat a hajtásba (tisztán elektromos üzemmódban akár 135 km/órás sebességig is gyorsulhat a jármű), a rendszerteljesítmény 225 lóerő. A 11,9 kWh kapacitású akkumulátorral 40-50 kilométeres táv abszolválható a belsőégésű egység beindítása nélkül, ezzel a DS 9 Magyarországon jogosult lesz a zöld rendszámra. További hibrid változatok bevezetése is várható: a 250 lóerősre tervezett változat erősebb akkupakk révén erősödhet, míg a 360 lóerős teljesítményt egy plusz motorral tervezik elérni. A hátsó tengelyre ható extra segítség révén összkerékhajtású lesz a csúcs DS 9-es. A kényelmet kedvelő vezetőknek kíván kedvezni a DS a nyolcsebességes automata sebességváltóval.

A sportosság helyett a kényelem dominál a beltérben

Szintén a kényeztetésről szólnak a fűthető-szellőztethető, masszázsfunkcióval is rendelkező hátsó ülések. A jelentős tengelytávot is figyelembe véve sofőrös autóként is számíthatunk a francia limuzinra. Futóműve is fejlett technológiát képvisel: az útfelület vizsgálatát kamera végzi, és kerekenként határozza meg az optimális beállításokat. Akár 180 km/óráig működő távolságtartós tempomat, száz méter hatótávolságú infra kamera, éjszaka is aktív éberségfigyelő, aktívan szabályozott LED-es fényszórók állnak a sofőr rendelkezésére.

Konnektoros hibrid változata feljogosítja a zöld rendszám viselésére

A DS 9 gyártása az év második felében kezdődik meg Kínában. Az autó közös gyártósoron osztozik a csak a kínai piacon elérhető nyújtott tengelytávú Peugeot 508-assal. Ez utóbbival ellentétben a forgalmazására a világ számos pontján számíthatunk.