A Škoda alig egy nappal ezelőtt osztotta meg az első ízelítőket a Kodiaq kupésított, GT utónéven érkező változatáról, és máris itt vannak az első hivatalos fotók is az autóról, ami hivatalos premierjét a november 16-án nyitó Kantoni Autószalonon ünnepli majd Kínában. Minden adatot ugyan ezúttal sem árultak el a gyáriak, de immár előröl és hátulról is megcsodálhatjuk a kész négykerekűt.

A Škoda nemrég osztott meg a nagyközönséggel három ízelítőt, melyen előröl, hátulról és belülről is megcsodálhattuk az autót, igaz csak rajzokon. Az újdonságot ugyan korábban már láthattuk néhány kiszivárgott képen, így nagy meglepetést nem okoztak ezek, de most végre teljes valójában is megcsodálhatjuk a Kodiaq GT-t, ami Európában nagy sajnálatunkra nem lesz elérhető.

Akár az Audi Q8 is eszünkbe juthat profilból

A mérnökök egyébként fogták, és a prémium gyártók terepkupéihoz hasonló módon, de valamivel azért visszafogottabban megkurtították az autó hátsó részét és dinamikusabbra húzták a tetőívet. A végeredmény pedig egészen látványos lett, és bár szemből néhány kisebb változtatást leszámítva szinte megegyezik a normál Kodiaq-kal az autó, hátulról izgalmasabb formák fogadnak, és az összkép is érdekesebb.

A módosításoknak köszönhetően persze a plusz két ülésről le kell mondaniuk a vásárlóknak, ám az autó így is hatalmas, és akinek egyébként sem lett volna szüksége mind a hét székre, az örömmel fogadhatja a látványosabb megjelenést. A 2791 mm-es tengelytáv egyébként a korábbi hírek szerint marad, és a többi érték sem változik túl sokat, hiszen mindössze 1 mm-rel lesz keskenyebb és 2,7 centivel lett alacsonyabb a GT – talán csak a 6,7 centis rövidülést nevezhetnénk mérvadónak, és ez már hivatalos adat, ugyanis 4,63 méter hosszú lett a GT. Oldalról egyébként akár a konszerntársakat, az Audi Q8-at vagy éppen a Lamborghini Urust is eszünkbe juttathatja a Kodiaq GT.

Szemből nem sok a változás a normál Kodiaqhoz képest

A hátsó Škoda emblémát felváltó felirat egyébként egy olyan elem, amely a márka minden autóján feltűnik majd a jövőben – elég csak az új Scalara gondolni. A típusjelzés alatti 380-as szám azért senkit ne tévesszen meg: ugyan nem tudjuk pontosan mire utal, de biztosan nem a teljesítményre, ugyanis a lemezek alá a Škoda kétliteres, négyhengeres turbómotorja kerül 220 lóerővel, összkerékhajtással és hétsebességes, duplakuplungos DSG automata váltóval. A menetdinamikai adatokról egyelőre nincs pontos információ, de ilyen teljesítmény mellett méltó lehet a GT utónévre és a sportos formákra az autó – ezt a hajtásláncot egyébként Európában is szívesen látnánk a normál Kodiaq lemezei alatt.

Az utastérben a korábbi skicc alapján szinte semmilyen változás nem lesz, legfeljebb néhány vagányabb betétet és sportüléseket köszönthetünk majd újdonságként. A teljes leleplezés legkésőbb november 16-án megtörténik, de Európába sajnos nem jut majd el az autó, noha mi is szívesen látnánk a csehek kínálatában egy hasonlóan látványos modellt – igaz, a Vision E által előrevetített elektromos crossover hasonló formákat kaphat majd.