Amikor a BMW bemutatta az X6-ot – amit az első igazi terepkupéként szoktunk emlegetni –, elég vegyes volt a fogadtatás: volt, aki zseniálisnak, és volt, aki borzasztónak és feleslegesnek tartotta. Az idő azonban a bajoroknak adott igazat, és azóta már több prémiummárka, sőt, egyre több mainstream gyártó is piacra dobja saját terepkupéját. A következő ilyen a Škoda lesz, amely Kodiaq GT néven fogja piacra dobni hétüléses crossoverének sportosabb formákkal megáldott verzióját, ám sajnos van egy kis bökkenő: Európában nem lesz elérhető a típus.
A Škoda nemrég osztott meg a nagyközönséggel három ízelítőt, melyen előröl, hátulról és belülről is megcsodálhatjuk az autót, igaz csak rajzokon. Az újdonságot ugyan korábban már láthattuk néhány kiszivárgott képen, így nagy meglepetést nem okoz majd, de a most megmutatott skiccek arra utalnak, hogy hamarosan itt a bemutató is.
Igazán mutatós lesz a Kodiaq GT - kár, hogy nem kapjuk meg
A mérnökök fogták, és a prémium gyártók terepkupéihoz hasonló módon, de valamivel azért visszafogottabban megkurtították az autó hátsó részét és dinamikusabbra húzták a tetőívet. A végeredmény pedig egészen látványos lett, és bár szemből néhány kisebb változtatást leszámítva szinte megegyezik a normál Kodiaq-kal az autó, hátulról izgalmasabb formák fogadnak, és az összkép is érdekesebb.
A módosításoknak köszönhetően persze a plusz két ülésről le kell mondaniuk a vásárlóknak, ám az autó így is hatalmas, és akinek egyébként sem lett volna szüksége mind a hét székre, az örömmel fogadhatja a látványosabb megjelenést. A 2791 mm-es tengelytáv egyébként a korábbi hírek szerint marad, és a többi érték sem változik túl sokat, hiszen mindössze 1 mm-rel lett keskenyebb és 2,7 centivel lett alacsonyabb a GT – talán csak a 6,3 centis rövidülést nevezhetnénk mérvadónak, már ha hihetünk a korábban nyilvánosságra került adatoknak. A hátsó Škoda emblémát felváltó felirat egyébként egy olyan elem, amely a márka minden autóján feltűnik majd a jövőben – elég csak az új Scalara gondolni.
Belül nem lesz nagy változás
Az utastérben a skicc alapján szinte semmilyen változás nem lesz, legfeljebb néhány vagányabb betétet és sportüléseket köszönthetünk majd újdonságként. A hírek szerint a gyáriak a kétliteres turbómotorral kínálják majd az autót, méghozzá nagyjából 190 és 220 lóerős teljesítményszinteken, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóval. Felárért összkerékhajtást is rendelhetnek majd a vásárlók. A teljes leleplezés hamarosan megtörténhet, de Európába sajnos nem jut majd el az autó, noha mi is szívesen látnánk a csehek kínálatában egy hasonlóan látványos modellt – igaz, a Vision E által előrevetített elektromos crossover hasonló formákat kaphat majd.