Pontosan egy hete írtunk egy vadonatúj kompakt Škoda modell érkezéséről, amit a Volkswagen konszernhez tartozó cseh gyártó közleménye szerint elsősorban a Ford Focus és az Opel Astra konkurensének szánna (a VW Golfról nyilván nem esett azó, elkerülve a cégen belüli konkurálást). Végre az újdonság nevére is fény derült: Skala típusjelzéssel fog debütálni a kompakt típus.
Tudni érdemes, hogy alapvetően a kisautó (Fabia) alapokkal rendelkező Rapid utódjáról van szó, ám a névválasztás nem véletlen: a Scala szó latinul lépcsőt jelent, Bernhard Maier, a cég vezetője pedig elmondta, hogy ez kiválóan jelzi, hogy egy lépcsővel feljebb lép a Rapid a Scala képében, két lábbal belépve a kompakt modellek népes táborába.
Mostantól minden új modell hátulján Skoda márkafelirat váltja a márkalogót
Külön érdekesség, hogy a Škoda friss márkafelirata a Scala hátulján fog első ízben megjelenni: mostantól logó helyett minden Škoda hátulján Škoda feliratot láthatunk. Bernhard Maier szerint a Scala – a leköszönő Rapidhoz képest – egy minden ízében új, és egyben friss alapokra helyezett kompakt autó, amit már alig várunk.
Az eddigiekből egyben az is egyértelművé válik, hogy a Scalát közel egy szintre pozicionálnák a csehek az Octaviával, így tulajdonképpen annak klasszikusabb ötajtós változataként is tekinthetünk rá – még ha formailag nem is feltétlenül hasonlítanak majd egymásra. Fontos információ, hogy az újdonság az első MQB A0 padlólemezre épülő Škoda modell lesz.
Scala néven nyugdíjazza a következő kompakt Skoda modell a Rapid családot
A korábbi ízelítő képen egyébként jól látszik, hogy a nemrégiben prezentált Vision RS tanulmány szinte változatlan formában kerül majd piacra; csupán a felettébb sportos részletektől kell majd elbúcsúznunk, így például visszafogottabb lökhárítók kerülnek majd az autóra, de a hátsó szárnyat is jóval kisebbre cserélik – ezeket leszámítva talán a hagyományos kilincsek lehetnek még feltűnőek a koncepció rejtett megoldásaival szemben. Az azonban nagyon is jó hír, hogy az élesre húzott lámpák és a dinamikus profil megmarad.
A sportos részleteket leszámítva szinte változatlan marad a tanulmány
A hajtásláncokról egyelőre nem esett szó, ám nyilván a testvérekből jól ismert egységek kerülnek a lemezek alá, így a beszállót az egyliteres, 3-hengeres turbós benzines jelentheti, míg a paletta izmosabb felét az 1,5 literes TSI képviseli – dízelfronton az 1,6-os és esetleg a nagyobb, kétliteres TDI-t üdvözölhetjük.
Egyáltalán nem bánjuk, hogy maradnak a formák - galéria
Különben vélhetően nem véletlenül lett RS a tanulmány neve, így idővel jó eséllyel sportverzióban is bemutatkozhat az újdonság, ami akár a koncepcióhoz hasonló hibrid hajtásláncból merítheti bőven 200 lóerő feletti erejét. A bemutatót a hírek szerint még idén megejtik a gyáriak, de a kereskedésekbe csak jövőre érkeznek meg az első Škoda Scalák.