Akárcsak az összes nagy európai gyártó, a BMW is extra erőfeszítéseket tesz az elektromos autók terén, ami persze nem is csoda, hiszen egyrészt mostanra kőbe vésettnek tűnik az, hogy ez jelenti a jövőt, másrészt pedig a Mercedes-Benznek sikerült mindenkit beelőznie prémium fronton az EQS és az EQE bemutatásával. A bajorok sem szeretnének nagyon lemaradni, hiszen állítólag jövőre bemutatkozik az i5 és az i7 is, amelyek természetesen az 5-ös és a 7-es BMW villanyos átiratai lesznek.
Az i7 érkezése nem meglepő, hiszen a 7-es is most vált majd generációt, ám az 5-ös alig 1,5 éve újult meg, így egyelőre kérdéses, hogy az i5 lesz majd az új generáció előfutára, miközben a belső égésű változatokat egy ideig még nem cseréli le a márka, vagy viszonylag gyorsan leköszön majd a jelenlegi generáció és minden fronton érkezik az új 5-ös. Ez azonban részletkérdés, ugyanis sokkal fontosabb lehet, hogy amíg a Mercedes-EQ a névben szereplő betűket leszámítva minden fronton egyedi elektromos autókat alkotott meg, míg a BMW – az iX3 és az i4 mintájára – inkább csak egy hajtáslánc-változatként tekint az elektromos változatokra, ezzel beillesztve azokat az adott modell kínálatába.
Az iX3 már bizonyított - nem feltétlenül kell dedikált elektromos platform
Ami azonban sokkal izgalmasabb, hogy a legújabb hírek szerint az i7 három elektromotort is kaphat, amelyek közül kettő a hátsó tengelyt és egy gyengébb egység az első kerekeket hajthatja meg. Az összteljesítmény meghaladhatja a 750 lóerőt is, míg az energiát egy 120 kWh-s akkumulátorból nyerheti majd az autó. Ugyanezt a hajtásláncot kaphatja majd meg az i5 is, ám abban már i5 M néven szerepelhet.
Korábbi hírek szerint egyébként „mindössze” 650 lóerős lesz a legerősebb i7, de úgy gondolom, nem ezen a 100 lóerőn fog múlni a modell sikere, hiszen mindkét esetben egészen elképesztő menetteljesítményeket produkálhat majd az autó. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a BMW egyelőre még ugyanazokra az alapokra építi majd a belső égésű, a hibrid és a tisztán elektromos verziókat, és ez egyben magyarázza is a BMW Mercedestől eltérő stratégiáját, hiszen a csillagosok már bemutatták a dedikált elektromos platformjukat, így nem csoda, hogy az EQS és az EQE minden tekintetben eltérnek hagyományosabb testvéreiktől.
Az i4-et még nem próbáljhattuk ki, de sokat várunk tőle
A bajorok első ilyen dedikált platformja csak 2025-ben mutatkozik majd be az elektromos 3-as lemezei alatt. Ugyanakkor mindez nem jelenti azt, hogy az i5 és az i7 ne lennének kellően potensek, hiszen a BMW már az iX3-mal is bizonyította, hogy képes a már meglévő alapokra is kiváló elektromos autót alkotni.