Manapság meglehetősen kiszámíthatók az autópiaci trendek és a fogyasztói igények: a BMW 5-ös sorozata éppen úgy újult meg, hogy ezeket kihasználja, szinte tökéletes összhangban alternatívájával, a Mercedes-Benz E-osztállyal. A sarokpontok egyeznek: fokozott villamosítás, fejlettebb fényszórók, jobb infotainment. De ennél jóval több változott.
A BMW 5-ös sorozat formavilágát mindig is a sportos vonalvezetés és a letisztult felületek harmóniája határozta meg, az új nemzedék érkezésére azonban mindezt még inkább előtérbe helyezték a tervezők. A hűtőrács folytatta növekedését mindkét irányban. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, és egyenként kettő „U” alakú – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett bennük. Az új, full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült. Továbbá a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető. Mindkét, opcionális extrafelszereltségként elérhető első fényszóró-pár esetén a nappali menetfény külső fénycsíkja funkcionál irányjelzőként. Hátul szintén új lámpákat kapunk, a kipufogók pedig trapéz mintára váltanak, függetlenül a felszereltségtől vagy a motorváltozattól.
Több króm, fokozott személyre szabhatóság és fejlettebb világítótestek
Ahogy frissítéskor illendő, új színek és keréktárcsák fokozzák a személyre szabhatóságot: az új felnik könnyebbek és jobb légellenállást biztosítanak. A 18-20 colos kerekek mögé vörösre fényezett nyergekkel rendelkező M Sport fékek is kerülhetnek. A megújult modell piaci premierjét ráadásul világszerte 1000 darabban limitált, Donington Grey metál fényezéssel ellátott M Sport különkiadás harangozza be, amelynek exkluzivitásai között lesznek az M Sport csomag tételei és a típus-specifikus BMW Individual Air Performance keréktárcsák is.
Belül alapfelszereltségként 10,25, opcionálisan pedig 12,3 colos központi kijelző fogad és a középkonzol vezérlőpaneljei új elrendezést kaptak. Gazdagodott az alapfelszereltség, megújultak a kárpitok és új betétek is elérhetők a modellhez. A legtöbb változás azonban a hajtásláncokat illeti.
Új központi rendszer és fejlettebb asszisztensek belül
2020 őszétől a négyhengeres benzinmotorral dolgozó, legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia nem csupán a BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin kiváltsága lesz, hiszen a palettára a BMW 530e Touring és a BMW 530e xDrive Touring is megérkezik. A kétliteres turbós benzinmotor 184 lóerő, míg az elektromotor 109 lóerő maximális teljesítményre képes. Intenzív rendszerterhelés esetén a maximális rendszerteljesítmény akár 292 lóerő is lehet. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a BMW 530e Touring 58 – 62 kilométert, a BMW 530e xDrive Touring pedig 53 – 56 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.
2020 őszén az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek portfóliója az új BMW 545e xDrive limuzinnal bővül, amelyben a 109 lóerős elektromotor egy 286 lóerős sorhatos benzinmotorral dolgozik együtt, akár 394 lóerős rendszerteljesítményt állítva rendelkezésre. Az új modell egy feltöltéssel akár 57 kilométert is megtehet elektromosan.
A kombi is lehet már zöld rendszámos
További újdonságként a 48 V-os enyhe hibrid technológia még több helyre bekerül: elsőként még tavaly ősszel érkezett meg a 20d hajtáslánchoz, mostantól pedig minden négy- és hathengeres 5-öshoz elérhető. A BMW-nél mindez akár 11 plusz lóerőt is jelent a hatékonyság fokozása mellett – láttunk ennél már kétszer erősebb hasonló rendszert is, de a legtöbb 48 V-os egység még ennyit sem tud.
A motorpaletta egyébként megmaradt különösen szélesnek: 184 lóerőnél kezdődik és az M550i xDrive esetében 530 lóerőnél végződik (a később frissülő M5-ön innen). Mindegyik motorhoz alapfelszereltségként társul a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, a belépő szintű benzinmotoron kívül pedig mindegyikhez alapfelszereltségként vagy az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás.
Minden változat 48 V-os hibridként érkezik
A felfrissült BMW 5-ös sorozathoz elérhető vezetést támogató rendszereket úgy fejlesztették ki a mérnökök, hogy azok a hosszabbra nyúló utazások alkalmával tovább fokozzák a kényelmet, kedvezőtlen vezetési körülmények közepette pedig növeljék az utazás biztonságát. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant csomagban például már olyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer dolgozik, amely a forgalmi sáv elhagyása esetén nem csupán figyelmezteti a vezetőt, de az aktív kormányzó asszisztens segítségével vissza is kormányozza az autót a sávba. Az új Driving Assistant Professional csomag részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens pedig immár aktív navigációra is képes: a technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket a játszi könnyedséggel működtethető sávváltást segítő asszisztens is segít. Új funkcióként mutatkozik be az úgynevezett „automatikus leállósáv-megkülönböztetés”, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót.
A parkolóasszisztens innovációinak sora a tolatási segédlettel gazdagodik, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé. Az új BMW Drive Recorder eközben lehetővé teszi a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára, hogy tetszésük szerint rögzítsék a jármű fedélzeti kameráinak képét. Az ugyancsak új, háromdimenziós élőképalkotás a központi kijelzőre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi a jármű 360⁰-os környezetét, amellyel a vezető könnyedén áttekintheti az adott forgalmi szituációt, illetve a vezetést támogató rendszerek állapotát és javaslataikat.
Még egyet lépett az autonóm működtetés felé
Az új BMW 5-ös sorozatot alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával működik, egy sor extra digitális szolgáltatással felvértezve. Azon túl, hogy percre pontosan képes kiszámolni az úti célba érkezés idejét és minden korábbinál sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat, a felhőalapú BMW Maps azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele saját szóhasználata szerint állítsa be az utazás úti célját. Az új BMW 5-ös sorozat alapfelszereltségének ráadásul a kibővített funkciókkal dolgozó BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része.
Vezeték nélküli telefontükrözés - telefontól függetlenül
A szintén alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság immár az Android Autóval és az Apple CarPlay előkészítéssel is kompatibilis, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések pedig a távolból kínálnak kibővített típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket.