A Honda Civic Type R kategóriájának egyik etalonja: az elsőkerékhajtású sportkompaktok mezőnyében mindig is kiemelkedő helyet foglalt el a japánok modellje, a jelenleg kifutó modell pedig – a Renault Mégane RS-sel versengve – a leggyorsabb elsőkerékhajtású autók közé tartozik. A gyáriak – sokak nagy bánatára – már azt is bejelentették, hogy a nemrég bemutatkozott vadonatúj Civic Type R verziója lesz az utolsó tisztán benzines autó a palettájukon, most pedig megérkeztek az első ízelítők a minden eddiginél vadabb sportkompaktról.
Kétség sem férhet ahhoz, hogy az utolsó tisztán benzines modellként mindent beleadott a Honda az új Type R fejlesztésébe, amelyről most két fotót osztottak meg velünk a gyáriak. A matricával alaposan beborított prototípus esetében így is szembetűnők az agresszív elemek, mint a hatalmas első légbeömlő, a hármas kipufogó-kivezetés vagy éppen a méretes szárny. Ez azonban csak a kezdet, hiszen alaposabban szemügyre véve a képeket pirosló Brembo fékek és szélesebb nyomtáv is megfigyelhető.
Jóval vadabb lesz normál testvéreinél
Bár kedveltük a korábbi generációk megosztó megjelenését is, a kevesebb néha több elv mentén nem bánjuk, hogy a legújabb Civic letisztultabb formákat kapott, és úgy tűnik a Type R esetében is ezt a filozófiát követték. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz kifejezetten agresszív az újdonság, ami már a képeken is jól látszik. Műszaki adatokról nem esett szó, de a legfrissebb hírek szerint a korábbi kétliteres, négyhengeres benzines továbbfejlesztett változatát kapjuk majd meg, amely valószínűleg túlszárnyalja az előd 320 lóerős teljesítményét.
Minden bizonnyal az új Civic is végletekig funkcionális lesz, a futómű és a fékek képességeit is még tovább fokozzák, és minden bizonnyal a Nürburgring körrekordra is ráhajtanak majd a japánok – azt egyelőre a Renault Mégane RS Throphy-R tartja. A vadonatúj Civic Type R minden bizonnyal csak jövőre mutatkozik majd be, és kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes.