Európa kissé visszaszorult a Honda fontossági listáján, ennek ellenére elkészült a Civic ötajtós verziója is. Az amerikai nézőpont szerint a ferdehátúakat elsősorban fiatalok vásárolják, a japánok ezt szem előtt tartva alkották meg a kompakt modell (nálunk praktikussága okán is népszerűbb) második variánsát.
Már szemből is látszik a különbség, hiszen lecserélték a négyajtós hűtőrácsát, hátul még ennél is nagyobb differencia látszik. Rövidebbre vették a hátsó túlnyúlást, máshogyan ível a könnyű kompozitból gyártott ötödik ajtó és nehéz lesz összekeverni a két karosszériaváltozat hátsó lámpáit is.
Amerikában másik hűtőrácsot kap az ötajtós verzió: így szemből is látható a különbség
A pakolhatóságot az elődjénél négy centivel tágasabb csomagtartónyílás fokozza, emellett jellegzetességként megtartották az oldalra csévélhető kalaptartót. Mintegy 30 literrel ment össze egyébként a csomagtartó, de még így is üti a kategória átlagát.
Az USA-verzióba is kerülhet manuális sebességváltó, vagyis a szedánnal ellentétben nem kizárólagos opció az automata. A tengerentúlon 160 lóerős, szívó kétezres jelenti az alapmotort. A 187 Nm-es nyomatékánál jóval többre képes a nálunk is ismert 1,5-ös turbó, amely 240 Nm-t ad a 180 lovas teljesítmény mellé.
Nálunk praktikusabb, náluk népszerűbb; mindkét kontinensen van rá igény
A CVT ’természetesen’ minden szinten elérhető, bizonyos felszereltségeknél még váltófülek is járnak hozzá. A sportos irányvonal mentén gondolkodva a felfüggesztés és a kormány hangolását is közvetlenebbre vették a gyáriak.
Dupla digitális kijelzővel érkezik az ötajtós Civic: bázisként a 7 colos műszeregység és a szintén 7-es központi kijelző szolgál, a gazdagabb ellátmányú autókban 10,2-es egység jut a sofőr elé, illetve 9 hüvelykesre nő a középső monitor.
Amerikában is elérhető a manuális váltó - de csakis az ötajtóshoz
Az Indiana állambéli Greensburgban készülnek a helyi piacra szánt járművek, mi pedig kitartóan várjuk az európai bemutatót.