A Honda nagy villamosítási tervének utolsó kivétele a vadonatúj Civic csúcsverziója lesz. A következő Type R után már nem érkezik olyan Honda, amelyben ne lenne hajtásra képes elektromotor.
Eredetileg a Honda azt tervezte, hogy 2025-től hagy fel a hagyományos, benzinmotoros modellek értékesítésével, ám az új szabályozások és a piac változása 2022-re hozta előre ezt a változást. Az utolsó fecske a 11. generációs Civic csúcsverziója lesz: de ezen kívül vajon mire számíthatunk a Type R-től?
Egyelőre ezt nehéz megmondani, hiszen az európai Civic premierje is hátra van: ez utóbbi tavasszal történik meg, megvalósításában pedig hasonló orrkiképzésre és belső térre számíthatunk, mint az amerikai négyajtós kivitel esetében. A Type R premierje is megtörténik még az idén, majd a csúcsváltozat ezt követően 2022 elején érkezik meg a kereskedésekbe.
Az új Civic orra hasonló lesz, de nálunk marad az ötajtós kialakítás
A nagyobb tengelytáv még nagyobb belső teret kínál, minőségben előrébb lép a típus és természetesen digitális értelemben is. A sportos hangulatot vörös színek és alumínium váltógomb is fokozza – ez utóbbi továbbra is hatfokozatú kézi váltóhoz tartozik majd. A motortérben a jelenlegi K20C1 maximum kis mértékben továbbgondolt verzióját találjuk, amely legalább 320, de akár 340-350 lóerőt is kiszoríthat magából. A teljesítményhajhászás helyett inkább az erőforrás reakcióidején és hatékonyságán igyekeznek majd csiszolni a mérnökök, hiszen az elsőkerékhajtás korlátozza az erőleadást.
A Type R természetesen jóval agresszívebb megjelenéssel érkezik, de mégis letisztultabb, kifinomultabb lesz, mint elődje
Ami a többi Hondát illeti, azért ne aggódjunk a benzinmotor elvesztése kapcsán. Az elektromosan hajtó, motort pedig aggregátorként használó hibridek mellett jó esély van arra, hogy megjelenik a kínálatban egy erősebb a 48 V-os hibrid rendszer, amivel az elektrifikáció kérdése el is lesz intézve.