A Citroën két évig pihentette a C4-et, de hamarosan ismét elindítja a kompakt modellek között. Nyáron tudtuk meg, hogy a crossoveresített-kupésított modellbe a kisebb erőforrások mellett (1,2-literes benzines és 1,5-literes dízel) teljesen elektromos hajtáslánc is kerülhet. A PSA pedig úgy döntött, hogy a prémium szegmensben is megméreti magát, ezért elkészíti a DS 4-et is. Az EMP2 padlólemezt átszabták a stílusosnak és fejlett technológiájúnak ígért típus kedvéért, így a formatervezők is bátrabban húzogathatták a vonalakat.

Néhány érdekesség a technológiával kapcsolatban: kompozit használatával és melegen sajtolt szerkezeti elemekkel igyekeztek csökkenteni a modell tömegén, hegesztés és ragasztás kombinációjával rögzítik a karosszéria szerkezeti elemeit és talán a lényeg: a DS 4-hez elérhető lesz az 1,6-literes négyhengeres turbós benzines. A 180 lóerős belsőégésű erőforráshoz ráadásul egy 110 lovas elektromotor is csatlakozik, vagyis 225 lóerős rendszerteljesítmény érkezik a kerekekhez az EAT8 automata váltón keresztül. Láttunk már ilyet itt. A tölthető hibrid (E-Tense) hajtáslánc tisztán elektromos üzemben a DS 4-ben bő 50 km-es WLTP szerinti hatótávra képes.

Összement a klímaegység, plusz tároló kerül a felszabaduló helyre

Az utastérben is igyekeztek előremutató megoldásokkal élni a franciák. A kiterjesztett HUD hatásában egy 21 colos kivetítőnek felel meg. Még nem beszélhetünk klasszikus kiterjesztett valóságról, de kétségtelenül közeledünk hozzá. A DS Air egy tölcséres diffúzorral segíti a belső térbe kerülő levegő áramlását a kompakt, rejtett rácsozatú légrostélyokon keresztül.

A DS Iris System az ígéretek szerint okostelefonos ergonómiát ad a fedélzeti rendszer irányításához, amit egyébként hangutasításokkal és gesztusokkal is vezérelhető. A DS Drive Assist 2.0-s verziója a DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback modellekhez képest további fejlesztéseket tartalmaz. Ezek címszavakban: a kóválygás nélküli, precíz sávtartás, a félautomata előzés képessége, illetve a kanyarsebességet optimalizáló funkció.

Trükkös a HUD is

A szegmensben egyedülálló módon kamerás útminőség-figyelőt kap a DS 4. A kerekeket egymástól függetlenül, elektronikusan vezérli a rendszer. Szükség szerint puhítani és keményíteni is lehet a felfüggesztésen, a végeredmény az útminőségtől függetlenül komfortos rugózás lesz.

A Night Vision része az infravörös kamera, amely az utat a digitális képernyőre vetíti és akár 200 m-re is ellát. Nem maradt el a LED-mátrix technológiás fényszóró sem: a fő egység 15 szegmensből áll, de akad még egy 33,5 fokos szögben forogni képes kanyarfényszóró is a helyzetjelző modul mellett. A rendszer akár 300 méteres távolságot is képes bevilágítani a szembejövő elvakítása nélkül. Azt is megtudtuk, hogy a nappali menetfényeket 98 LED alkotja, és az autó ’rendkívül látványos’ üdvözlőfénnyel köszönti majd gazdáját.

Komoly erővel fejlesztették a DS 4 világítástechnikáját

2021-ben érkezik a Formula-E bajnoki címekkel büszkélkedő gyártó legújabb üdvöskéje, premier hamarosan.